نتایج یکی از نظرسنجی‌های جدید ایسپا نشان می‌دهد ۳۳.۱ درصد مردم اصلا مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی مجازی در خصوص کرونا منتشر می‌شود، پیگیری نمی‌کنند.

میزان پیگیری مطالب مربوط به کرونا در فضای مجازی از سوی مردم

سلامت نیوز:نتایج یکی از نظرسنجی‌های جدید ایسپا نشان می‌دهد ۳۳.۱ درصد مردم اصلا مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی مجازی در خصوص کرونا منتشر می‌شود، پیگیری نمی‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در یک نظرسنجی از مردم پرسیده است: «شما تا چه حد مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی مجازی در خصوص کرونا منتشر می‌شود را پیگیری می‌کنید؟»


یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد: ۲۹.۵ درصد از شهروندان به میزان زیاد، ۱۳.۱ درصد تا حدودی و ۲۴.۲ درصد به میزان کم مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی مجازی (مانند تلگرام و واتس‌اپ و اینستاگرام و سروش ...) در خصوص کرونا منتشر می‌شود را پیگیری می‌کنند. همچنین ۳۳.۱ درصد از شهروندان بیان کرده‌اند اصلاً مطالب را پیگیری نمی‌کنند.


یافته‌های مقایسه‌ای نشان می‌دهد: جوانان بیشتر از دیگر گروه‌های سنی و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر از افراد غیر دانشگاهی مطالب منتشر شده در خصوص کرونا را در شبکه‌های اجتماعی مجازی پیگیری می‌کنند.


این نظرسنجی به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به صورت خویش‌فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.
نتایج یک نظرسنجی دیگر ایسپا نشان می‌دهد اکثریت مردم (تقریباً ۸۰ درصد) رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا را به اطرافیان متذکر می‌شوند.
در این نظرسنجی  از پاسخگویان سوال شد: «معمولاً تا چه حد رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را به اطرافیان‌تان تذکر می‌دهید یا توصیه می‌کنید».


طبق نتایج، ۷۹.۹ درصد از شهروندان به میزان زیاد، ۸.۹ درصد تاحدودی و ۱۱ درصد به میزان کم رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را به اطرافیان‌شان تذکر می‌دهند. ۰.۲ درصد به این سوال پاسخ ندادند.


یافته‌های مقایسه‌ای نشان می‌دهد: تفاوت معناداری بین گروه‌های مختلف (سن، جنس و تحصیلات) از حیث «توصیه پاسخگویان به اطرافیان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا» وجود ندارد.


این نظرسنجی نیز به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به صورت خویش‌فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha