سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی جذب کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌ها و مددسراهای شهرداری تهران خبر داد.

رکورد پذیرش معتادان و کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌های تهران زده شد

سلامت نیوز:سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی جذب کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌ها و مددسراهای شهرداری تهران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مالک حسینی با اشاره به آمار جذب معتادان کارتن خواب از ابتدای سال جاری گفت: در یک ماهه فروردین امسال، ۸۵۶۴ نفر از افراد کارتن خواب در گرمخانه‌ها و مددسراهای شهرداری تهران جذب شدند و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعات به این مراکز هستیم؛ چراکه در اسفند ۹۸، تعداد جذب افراد کارتن خواب، ۴۴۵۹ نفر بود.



وی با بیان اینکه در فروردین ماه شاهد افزایش ۴۸ درصدی تماس های مردمی با سامانه ۱۳۷ به منظور جذب و جمع آوری کارتن خواب‌ها بودیم، افزود: افزایش تعداد جذب کارتن خواب‌ها به دلیل شرایط خاصی است که این روزها در کشور داریم.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش تعداد گشت‌های ویژه این سازمان برای جذب کارتن خواب‌ها، اظهار کرد: در هفته گذشته که شاهد کاهش دمای هوا در تهران بودیم، گشت‌های ویژه تنها در یک روز، ۶۳۲ نفر از افراد کارتن خواب را جذب کردند که متأسفانه باید اعلام کنم در این حوزه، رکورد جدیدی ثبت شد؛ چراکه پیش از این بیشترین عدد جذب کارتن خواب‌ها مربوط به روزهای برفی تهران بود که ۳۶۲ کارتن خواب توسط گشت‌های ما جمع آوری می‌شد.

مالک حسینی ادامه داد: در این روزها با توجه به تصمیمات متعددی که اتخاذ شد، شاهد افزایش تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر تهران هستیم؛ هرچند ستاد مبارزه با مواد مخدر اخیرا با همکاری وزارت بهداشت و کمیته درمان این ستاد، پروتکلی را تدوین کرده است که می‌بایست به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد؛ اما همه مسئولان در این حوزه نگرانند که مبادا فرد کارتن خوابی ناقل بیماری باشد. شهرداری تهران در این راستا اعلام آمادگی کرده برای حل این مشکل مددسرای خاورشهر را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت بیش از ۶۰۰ نفری مددسرای خاورشهر، گفت: شهرداری با این شرط که ۶۵ مددجوی رسوب کرده خاورشهر تحویل بهزیستی شوند، اعلام آمادگی کرده تا این مرکز را برای قرنطینه ۲ هفته‌ای معتادان جمع آوری شده قرار دهد.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بیشترین معتاد کارتن خواب جمع آوری شده متعلق به مناطق ۱۲ و ۱۵ و کمترین متعلق به منطقه ۲۲ بوده است، گفت: این روزها شهروندان تهرانی با موضوع افزایش تعداد معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها مواجهند و در این خصوص دغدغه و نگرانی دارند؛ لذا می بایست مسئولان امر فکری به حال این موضوع کنند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha