شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 29242
سلامت نیوز : پزشكان انگلیسی در آزمایشات جدید خود سه ژن كلیدی سرطان را شناسایی كرده‌اند كه می‌تواند نقطه عطف مهمی در مسیر تولید یك داروی موثر ضدسرطان سینه باشد.

به گزارش ایسنا، پزشكان معتقدند كه این یافته می‌تواند در هر سال زندگی هزاران نفر را نجات دهد. متخصصان با توجه به این یافته موفق خواهند شد كه به روش‌های درمانی جدید و حیاتی برای مقابله با شایع‌ترین انواع این بیماری دست پیدا كنند.

نكته جالب این كه پزشكان در این مطالعه می‌گویند هرچند این آزمایشات در مراحل ابتدایی است اما اولین داروهای جدید ضد سرطان با توجه به شناسایی این ژنها تا پنج سال آینده موجود خواهند بود. در طول این مطالعه 5 ساله، پزشكان روی یك مولكول وراثتی دی‌ان‌آ در 104 بیمار سرطان سینه مطالعه كردند كه اكثر آنها انگلیسی بودند. این پزشكان از مركز مطالعات سرطان سینه در انستیتو مطالعات سرطان در لندن روی این مولكول وراثتی دی ان‌آ، 3 ژن را پیدا كردند كه قبلا شناخته نشده بودند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دكتر آنیتا دون بییر در این مطالعه خاطرنشان كرد: ما این ژنها را در منطقه‌ای پیدا كردیم كه تصور می‌كردیم اطلاعات زیادی درباره آن در اختیار داریم اما مشاهده این ژنها به ما آموخت كه باید برای اطمینان از صحت اطلاعات خود آنها را در آزمایشات خیلی دقیق‌تر بررسی كنیم.

به گفته پزشكان، سه ژنی كه قرار است داروهای جدید با توجه به آنها تولید شوند شامل C6ORF96 ،C6ORF97 وc6ORF211 هستند.

این مطالعه به طور مفصل در مجله «پلوس ژنتیك» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha