چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 292424

یک مطالعه جدید نشان می دهد، نوشیدن چای سبز می تواند به افراد مبتلا به آلرژی کمک کند.

نوشیدن چای سبز به آلرژی‌های غذایی کمک می‌کند

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان می دهد، نوشیدن چای سبز می تواند به افراد مبتلا به آلرژی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان دانشگاه شینشو در ژاپن دریافتند که میکروب های خاصی از معده می توانند بر نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به برخی از آلرژن ها تأثیر بگذارند و دریافتند که تعداد فلاونوئیدها، گروه متنوعی از گیاهان دارویی، می تواند باکتری های موجود در روده را بهبود بخشد.

Flavonifractor plautii (FP) ، که در روده یافت می شود ، نوعی از باکتری های خانواده کلستریدیا است که به نظر می رسد دارای اثرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن است و التهاب را مهار می کند.

 در این مطالعه مشخص شد که FP توسط آنتی اکسیدان کاتچین موجود در چای سبز ایجاد می شود و گروهی از سلول ها به نام Th2 ، که وظیفه واکنش بدن در برابر آلرژی های غذایی را بر عهده دارند، را محکم می کند.

برخی از سویه های کلستریدیا همچنین به کاهش فشار خون کمک می کنند و بیشتر در افراد لاغر وجود دارند، محققان پیش بینی می کنند که می توان از این باکتری ها برای تنظیم وزن نیز استفاده کرد.

دکتر تاسوکو اوگیتا موفق شد باکتریهای FP را در خارج از بدن پرورش دهد، که شش ماه به طول انجامید.

در ژاپن افراد رژیم غذایی سرشار از غذاهای تخمیر شده است که حاوی میزان زیادی باکتری خوب است و مقدار زیادی چای سبز که حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است، مصرف می کنند.

دانشمندان دانشگاه شینشو همچنان به بررسی ارتباط بین غذاهای منحصر به فرد برای فرهنگ ژاپنی و تأثیرات مثبت بر بدن انسان می پردازند و در ادامه ایمنی FP را بررسی می کنند تا بتوانند به عنوان یک پروبیوتیک ضد حساسیت از آن استفاده کنند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha