سلامت نیوز : متخصصان آلرژی در یك آزمایش جدید تاكید كردند كه تماس با حیوانات خانگی در دوران نوزادی و كودكی نمی‌تواند احتمال ابتلا به آلرژی به این حیوانات را افزایش دهد بلكه در واقع می‌تواند بدن كودكان را از سالهای نخست زندگی در برابر این بیماری‌ها مقاوم سازد.

به گزارش ایسنا، پزشكان معتقدند كه اولین سال زندگی در واقع تعیین كننده بالاترین میزان مقاومت بدن است. این آزمایشات نشان داده است كه زندگی كردن با یك حیوان خانگی پیش از رسیدن به سن یكسالگی، درصد زیادی احتمال آلرژی به آن حیوان را در سنین بالاتر كاهش می‌دهد.

دكتر گانیزا وگینگا از متخصصان همه‌گیرشناسی در دپارتمان بهداشت عمومی بیمارستان هنری فورد در دیترویت می‌گوید: تماس كودكان با حیوانات اهلی و خانگی در منزل خطر حساسیت آنها به این حیوانات را بالا نمی‌برد، بلكه حتی ممكن است این خطر را كاهش دهد.

طبق آمار ارائه شده از سوی آكادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریكا، 70 درصد از خانواده‌های آمریكایی از حیوانات خانگی نگهداری می‌كنند. افرادی كه به این حیوانات آلرژی دارند اغلب با علائمی مثل آبریزش از بینی، چشم‌ها، عطسه و سرفه مواجه می‌شوند كه گاهی این علائم ممكن است تا اندازه یك حمله آسمی تشدید شوند.

پیش از این پزشكان تصور می‌كردند كه تماس با این حیوانات در دوران كودكی ممكن است موجب افزایش احتمال بروز این قبیل آلرژی‌ها شود در حالی كه مطالعه جدید خلاف این مطلب را نشان داده ست.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، با این حال دكتر وگینگا تاكید دارد: با انجام این آزمایش ما نمی‌توانیم یك حكم قطعی بدهیم و بگوییم اگر كودكان تا یك سالگی با این حیوانات تماس داشته باشند احتمال آلرژی حتما در آنها كاهش می‌یابد.

وی معتقد است برای رسیدن به یك نتیجه‌گیری دقیق‌تر و مطمئن انجام آزمایشات بیشتری درآینده ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha