سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه هاروارد بار دیگر هشدار دادند افراد كم تحرك كه عادت دارند ساعات طولانی مقابل تلویزیون بنشینند با خطر ابتلا به بیماریهای جدی مثل دیابت و امراض قلبی و عروقی و در نهایت خطر مرگ زودرس مواجه هستند.

به گزارش  ایسنا، بیش از دو ساعت تماشای تلویزیون در روز خطر ابتلا به دیابت و بیمارهای عروقی را تشدید می‌كند و همچنین بیش از سه ساعت تماشای روزانه تلویزیون احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

به گفته كارشناسان دانشكده علوم بهداشتی دانشگاه هاروارد، هر قدر بیشتر پای تلویزیون بنشینید گروهی از مشكلات جسمی و روانی به سراغ شما می‌آیند تا جایی كه حتی زمان مرگتان را نیز جلو می‌اندازند.

دكتر استیفن كوپكی متخصص قلب و استاد امور پزشكی در مركز تخصصی مایوكلینیك در روچستر یادآور شد: خطر افزایش احتمال بروز بیماریها در رابطه با تماشای تلویزیون می‌تواند به اندازه خطر فاكتورهای دیگر مثل افزایش كلسترول، افزایش فشارخون و یا حتی استعمال دخانیات باشد.

به گفته كارشناسان، امروزه تماشای تلویزیون به اندازه یك بیماری مسری، فراگیر شده است و در اروپا میانگین روزانه انجام این كار سه تا چهار ساعت است. در آمریكا اوضاع از این هم وخیم‌تر است به طوری كه میانگین روزانه تماشای تلویزیون 5 ساعت برآورده شده است.

متخصصان ابراز ناامیدی كرده‌اند كه این روزها نه تنها مردم برای حفظ سلامت خود میزان فعالیت‌های بدنی‌شان را بالا نمی‌برند بلكه گرایش آنها هر روز به زندگی كم تحرك و یكجا نشستن افزایش پیدا می‌كند و این امر سلامت جوامع بشری را واقعا به خطر انداخته و هزینه‌های بهداشت و درمان را نیز افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha