سلامت نیوز : متخصصان روانپزشكی تاكید كردند هنوز شواهد پزشكی قطعی به دست نیامده است كه تایید كند كودكان مبتلا به اوتیسم به معاینه تكراری و مداوم نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، دكتر جان ویلم گورتر، متخصص مركز پزشكی اطفال «كان چایلد» در دانشگاه مك مستر دراین‌ باره اظهار داشت: نه تنها در حال حاضر ابزار معاینه مفید یا روش‌های درمانی موثر برای مقابله با این بیماری وجود ندارد بلكه همچنین هیچ مدرك پزشكی وجود ندارد كه ثابت كند معاینات ادواری و تكراری می‌تواند برای این بیماران مفید باشد. این در حالی است كه اخیرا آكادمی اطفال آمریكا در بیانیه جدیدی اعلام كرده بود كه معاینات كودكان مبتلا به اوتیسم باید به صورت دوره‌ای و مكرر انجام شوند.

به گزارش سایت اینترنتی فیزورگ، اوتیسم یا اختلالات طیفی اوتیسم گروهی از اختلالات جدی رشد عصبی است كه مشكلات مهم و تاثیرگذاری در زندگی افراد مبتلا ایجاد می‌كند. علائم این بیماری شامل تفاوت‌ها و ناتوانی‌ها در بسیاری از عرصه‌ها نظیر مهارت‌های اجتماعی و ارتباطاتی، مهارت‌های حركتی و گاهی اوقات مهارت‌های هوشی هستند.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد كه طی سه دهه گذشته درصد ابتلا به اوتیسم به میزان چشمگیری افزایش پیدا كرده به طوری كه از 8/0 مورد در هر هزار كودك مدرسه‌ای به 11 مورد رسیده است. دلایل این رشد در تعداد مبتلایان متفاوت هستند. بعلاوه نرخ ابتلا به این اختلال در كودكان پسر به مراتب بیشتر از كودكان دختر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha