سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی و پرستار اورژانس تهران از کودکان، سالمندان و مبتلایان به بیماری های قلبی خواست تا در ایام گرم سال از قرار گرفتن طولانی در معرض هوای گرم خودداری کنند.

حسن عباسی در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: گرمازدگی از پدیده های شایع در فصول گرم سال است و کودکان و سالمندان بیشتر در خطر ابتلاء به آن قرار دارند از این رو این دسته از افراد باید حتی الامکان در گرمترین ساعات روز (10 صبح تا 4 بعد از ظهر) در فضای آزاد نباشند.

 وی ادامه داد: برافروختگی، سوزش چشم، گرگرفتگی، تنگی نفس و حتی گاهی ضعف و بیهوشی از علائم و نشانه های گرما زدگی است که در چنین مواردی باید فوراً فرد گرمازده را از محیط خارج کرد و در معرض هوای خنک قرارداد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: چنانچه فرد گرمازده هوشیاری خود را از دست داده است نباید به هیچ عنوان مایعات از قبیل آب خنک، آب قند و آبمیوه به وی داده شود و از دوش آب ولرم (نه بسیار سرد) برای کاهش درجه حرارت بدن فرد گرمازده باید استفاده کرد.

این کارشناس پرستاری افزود: در گرمازدگی های شدید در عین حال که فرد کمک کننده می کوشد با خنک کردن مصدوم درجه حرات بدن وی را کاهش دهد باید مصدوم هر چه سریعتر به  یک مرکز درمانی منتقل شود.

عباسی پوشیدن لباس نخی، گشاد و به رنگ روشن را در جلوگیری از بروز گرمازدگی موثر برشمرد و افزود: نوشیدن انواع مایعات از قبیل دوغ، آبمیوه شیر و حتی آب ساده به میزان فراوان در این ایام توصیه می شود.

به گفته وی، ورزشکاران هم باید از انجام فعالیت شدید بدنی در هوای باز و در اوج گرما خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha