شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 29249
سلامت نیوز :  مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گیلان گفت: 768 بیمار دیالیزی گیلان چشم‌ انتظار پیوند كلیه‌ هستند.

به گزارش فارس  علیرضا یزدانی در همایش تجلیل از پیشكسوتان و قهرمانان برتر سبك كونگ‌فوتوآ گیلان در سالن تختی این شهر اظهار داشت: تمام ورزشكاران از نعمت سلامتی برخوردار هستند به ویژه كسانی كه در رشته‌های رزمی سخت فعالیت دارند.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از بیماران دیالیزی هستند كه برای ادامه زندگی باید از دستگاه‌ها به جای كلیه‌ استفاده كنند و هر بیمار هفته‌ای سه بار و هر بار چهار ساعت زیر دستگاه دیالیز است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گیلان با اشاره به اینكه این بیماران 48 ساعت می‌توانند زنده بمانند، ادامه داد: بیماران دیالیزی برای ادامه حیات باید دوباره چهار ساعت خون آنها تصفیه شود و این زندگی طاقت‌فرساست.
وی با بیان اینكه تاكنون مشكل یك‌هزار نفر از بیماران دیالیزی با پیوند كلیه برطرف شده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 768 بیمار دیالیزی گیلان چشم‌انتظار پیوند كلیه هستند.
یزدانی از جامعه ورزش استان خواست تا با حمایت‌های نقدی خود این انجمن را برای حمایت از بیماران كلیوی یاری دهند.
وی با اشاره به اینكه برای پیوند كلیه هر بیمار 12 میلیون تومان هزینه نیاز دارد، تصریح كرد: شماره حساب 010250730800 بانك صادرات، شماره حساب 0105392855005 بانك ملی و شماره حساب 20020036 بانك رفاه انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی استان آماده دریافت‌ كمك‌های نقدی مردمان خیر گیلانی است.
مدیر‌عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گیلان اظهار داشت: انسان به حكم فطرت، عاشق خدمت و محبت به همنوعان است و می‌كوشد پیوسته آنها را یاری داده و عشق به كمك و همیاری را برای خود یك وظیفه اخلاقی و اجتماعی می‌داند و همواره در تحقق این هدف الهی از هیچ كوششی دریغ نمی‌كند.
یزدانی افزود: انجمن حمایت از بیماران كلیوی استان كه شخصیت حقوقی و غیر انتفاعی دارد اهداف بشر دوستانه را سر لوحه اقدام‌های خود قرار داده و نسبت به درمان بیماران دیالیزی همواره می‌كوشد با ارائه درمان موثر برای كاهش آلام بشری گام بردارد و امید به زندگی را در قلب انسان‌های ناامید مانند غنچه‌ای شكوفا كند.
رئیس هیئت كونگ‌فو توآ ‌گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های ورزشكاران و قهرمانان رشته ورزشی كونگ‌فو و سبك توآ گفت: به دلیل حضور ورزشكاران این رشته در سبك‌ها و رشته‌های مختلف حدود 4 هزار نفر در گیلان ورزشكار كونگ‌فو هستند.
علیرضا مهدی‌پور با اشاره به برنامه‌های هیئت مذكور افزود: این هیئت طبق تقویم فدراسیون برنامه‌های خود را در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌كند.
وی هدف مجموعه هیئت كونگ‌فو استان را توسعه فعالیت در تمام سبك‌های كونگ‌فو عنوان كرد.
به گفته مهدی‌پور، گیلان در كونگ‌فو كشور حرف نخست را می‌‌زند و قهرمانان خوبی در این رشته ورزشی معرفی كرده است.
به گزارش فارس، همایش تجلیل از 34 پیشكسوت و قهرمانان بانوان و آقایان سبك توآ كونگ‌فو گیلان به مناسبت روز ملی كونگ‌فو و ولادت مولود كعبه و روز پدر با همكاری انجمن بیمارن كلیوی استان و با حمایت انجمن صنفی كارفرمایی معدنی گیلان برگزار شد.
در این مراسم اجرای نمایش رزمی و شكستن اجسام توسط اساتید و هنرجویان سبك ‌توآ از رشته ورزشی كونگ‌فو اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha