سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: امواج مضر تلفن همراه هر چه از آنتن آن دور شود بیشتر می‌شود و می‌تواند 6 تا 7 سانتی متر در مغز نفوذ كند ضمن اینكه در مردانی كه تلفن همراه را در جیب یا كمربند خود قرار می‌دهند تومورهای سرطانی بیضه بیشتر دیده می‌شود.

هوشنگ صابری در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: همیشه این موضوع مطرح بوده است كه آیا اشعه الكترومغناطیسی كه از دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های بی‌سیم و تلفن‌های همراه خارج می‌شود خاصیت تومورزایی و سرطان‌زایی دارد یا خیر؟

وی افزود: قدرت خروجی تلفن‌های همراه را در حال حاضر كم می‌كنند كه طبیعتاً انرژی كمی به مغز می‌رساند ولی بالاخره این انرژی می‌رسد و می‌تواند حدود 6 تا 7 سانتیمتر به داخل مغز نفوذ كند.

صابری با بیان اینكه این انرژی بیشتر در لوب گیجگاهی مغز و به میزان 50 تا 60 درصد در همان سمتی كه فرد گوشی را نگاه می‌دارد وارد می‌شود تصریح كرد: مطالعات نشان داده انرژیی كه از این دستگاه‌های تلفن همراه خارج می‌شود در دراز مدت مشكلاتی را ایجاد می‌كند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: مشخص شده شیوع تومورهای بدخیم در افرادی كه بیش از 10 سال از تلفن‌های همراه استفاده می‌كنند دو برابر می‌شود و در تومورهایی كه در سلول‌های شوان ایجاد می‌شود ممكن است روی عصب شنوایی افراد اثر منفی بگذارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه شیوع تومورهای مغزی مرتبط با تلفن همراه ارتباط زیادی با انرژی جذب شده از تلفن همراه دارد خاطرنشان كرد: باید در نظر داشت هر چه تلفن همراه با پایگاه اصلی خود فاصله زیاد‌تری داشته باشد انرژی دریافتی تلفن كم می‌‌شود و تعداد آنتن‌هایی كه روی صفحه تلفن همراه قرار می‌گیرد كاهش می‌یابد لذا هر چه تعداد آنتن‌ها كم شود تلفن همراه باید انرژی بیشتری برای دریافت امواج رادیویی صرف كند تا بتواند ارتباط خوبی برقرار كند.

وی افزود: توصیه می‌شود هر چه از پایگاه‌های تلفن همراه دورتر می‌شویم به علت اینكه دستگاه تلفن همراه مجبور است به دلیل ارتباط بهتر اشعه بیشتری ساطع كند كمتر از تلفن همراه استفاده كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha