امسال ماه مبارک رمضان همزمان با شیوع ویروس کروناست. هر سال در ابتدای ماه مبارک رمضان قیمت‌ها سر و سامانی می‌گرفت و اقلام پر مصرف به بازار تزریق می‌شد، اما امسال معلوم نیست با وجود بحث کرونا و کمبود بعضی اقلام در بازار بر سر قیمت‌ها چه خواهد آمد.

گرانی نخواهیم داشت

سلامت نیوز: امسال ماه مبارک رمضان همزمان با شیوع ویروس کروناست. هر سال در ابتدای ماه مبارک رمضان قیمت‌ها سر و سامانی می‌گرفت و اقلام پر مصرف به بازار تزریق می‌شد، اما امسال معلوم نیست با وجود بحث کرونا و کمبود بعضی اقلام در بازار بر سر قیمت‌ها چه خواهد آمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،اینطور که دبیر ستاد تنظیم بازار می‌گوید قرار نیست اقلام ضروری گران شود و قیمت‌ها کنترل شده است. اما باید باز هم ببینیم تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت‌ها دستخوش تغیرات عجیب و غریب می‌شوند یا نه؟ماه رمضان با افزایش تقاضا برای اقلام پرمصرف غذایی از جمله برنج، شکر، مرغ، خرما و … همراه است و این افزایش تقاضا گاهی موجب کمبود کالا و گرانی می‌شود با این حال معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است:

«تمهیدات لازم در این باره انجام شده است و جای نگرانی وجود ندارد.» عباس قبادی با بیان اینکه تمهیدات برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی غذایی همچون برنج، روغن، گوشت، مرغ، خرما و … از مدت‌ها قبل اندیشیده شده و دغدغه‌ای برای تأمین این اقلام پرمصرف وجود ندارد، اظهار کرد: «به مردم اطمینان می‌دهیم که در ماه مبارک رمضان نوسان و گرانی در کالاهای اساسی اتفاق نخواهد افتاد.»


زولبیا و بامیه هر کیلو 24‌هزار تومان

به نظر می‌رسد امسال با توجه به شیوع کرونا شاهد رونق فروش تلفنی و اینترنتی این نوع شیرینی در ماه رمضان باشیم. علاوه بر فروشگاه‌های آنلاین، بسیاری از قنادی‌ها نیز برای عقب نماندن از گود فروش غیرحضوری، با نصب اعلان‌هایی در ویترین و پشت شیشه واحدهای صنفی خود، از فروش تلفنی و اینترنتی زولبیا و بامیه در رمضان‌۹۹ خبر داده‌اند.

با تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت زولبیا و بامیه مرغوب در رمضان‌۹۹ به قیمت هر کیلوگرم ۲۴‌هزار تومان به فروش خواهد رسید که نسبت به قیمت ۲۰‌هزار تومانی سال گذشته هر کیلوگرم از این محصول، ۴‌هزار تومان افزایش قیمت خواهد داشت. بر‌اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت زولبیا و بامیه درجه یک امسال با افزایش قیمت ۴‌هزار تومانی نسبت به رمضان‌۹۸ - افزایش حدود ۲۲/۵‌درصدی - ۲۴ هزار تومان خواهد بود. 


لیموی 90‌هزار تومانی ترش‌تر است؟

 یکی از مواد خوراکی که از زمان شیوع کرونا دستخوش تغییر قیمت شده است، لیموترش است. لیموترش همراه با صیفی‌جاتی مثل سیر تغییر قیمت‌های عجیب‌و‌غریب داشته است. در حالی که قیمت هر کیلو لیموترش سنگی در بازار مصرف 6‌هزار و 500‌تومان تا 10‌هزار تومان بود. قیمت چند روز پیش این محصول در برخی از مناطق به نرخ‌های متفاوت 15‌هزار تومان، 20‌هزار تومان،31‌هزار تومان، 50‌هزار تومان و حتی 60‌هزار تومان افزایش یافته است.

بر‌اساس  قیمت لیموترش در برخی از مغازه‌های میوه فروشی در سطح شهر به 80‌هزار تومان افزایش یافته است و برخی از فروشندگان در فروشگاه‌های اینترنتی قیمت این محصول را 90‌هزار تومان اعلام کردهاند.

آخرین نرخ مواد غذایی ضروری

بعضی از مواد غذایی در ماه مبارک رمضان جزو پر فروش‌ترین و ضروری‌ترین هستند. مثل برنج وچای و قند و .. بد نیست آخرین قیمت مصوب این محصولات را بدانید.


برنج:

برنج طارم ممتاز معطر و برنج طارم دم سیاه هر‌کدام کیلویی 26‌هزار تومان بیشترین قیمت‌ها را دارند. کمترین قیمت برای برنج هم مربوط به برنج تایلندی وارداتی کیلویی 6‌هزار تومان و برنج وارداتی هندی درجه یک دانه کوتاه کیلویی 5‌هزار تومان است. 

خرما:

خرما مضافتی (یک کیلوگرم)- قیمت حداقل : ۱۹۳۰۰‌تومان - قیمت حداکثر : ۲۵۰۰۰‌تومان.

قند: 

قند شکسته (یک کیلوگرم) - قیمت حداقل : ۶۶۰۰‌تومان - قیمت حداکثر : ۸۲۰۰‌تومان.

شکر:

شکر بسته‌بندی (۹۰۰‌گرم)- قیمت مصوب مصرف‌کننده : ۵۴۰۰‌تومان.شکر سفید فله (یک کیلوگرم) - قیمت مصوب مصرف کننده : ۴۷۰۰‌تومان.شکر سفید بسته‌بندی (یک کیلوگرم) - قیمت مصوب مصرف‌کننده : ۵۹۰۰‌تومان.

چای:

چای فله داخلی (۱‌کیلوگرم) - قیمت حداقل : ۴۰۰۰۰‌تومان - قیمت حداکثر : ۵۳۱۰۰‌تومان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha