شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
سلامت نیوز : متخصصان آمریکایی موفق شده‌اند کلاهی بسازند که فعالیت‌های شدید ذهنی را آرام کرده و به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بخوابید.

 این کلاه مملو از لوله‌های ظریف پر شده از آب سرد است که این لوله‌ها مغز را خنک می‌کنند و به فرد امکان می‌دهد که هر زمان احساس آرامش ذهنی کرد کلاه را خاموش کرده و از یک خواب خوب شبانه لذت ببرد. آزمایشات انجام شده روی این کلاه نشان می‌دهد افرادی که با مشکل بی‌خوابی مواجه بودند پس از استفاده از این وسیله توانستند مثل افراد سالم به راحتی بخوابند.

 این کلاه با خنک کردن بخشی از مغز موسوم به قشر مخ پشت پیشانی که درست در زیرپیشانی قرار گرفته است، تاثیرات آرامش بخش خود را اعمال می‌کند.

 آزمایشات نشان می‌دهد افرادی که شب‌ها راحت به خواب می‌روند در واقع فعالیت این بخش از مغزشان با فرا رسیدن به ساعات پایانی روز آرام می‌شود اما در کسانی که دچار بی‌خوابی هستند فعالیتهای سریع این منطقه مغزی همچنان ادامه دارند و این ذهن فعال به آنها اجازه نمی‌دهد راحت بخواب بروند.

 این آزمایشات معلوم کرد افراد مبتلا به بی‌خوابی پس از استفاده از این کلاه آب سرد تا 89 درصد توانستند راحت به خواب بروند. این یافته در کنفرانس سالانه آکادمی آمریکایی طب خواب ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha