یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 292584

بسیاری از ما كمردرد را در دوره‌ای از زندگی‌مان تجربه كرده‌ایم. چه علائمی نشان‌دهنده بیرون‌زدگی دیسك كمر می‌تواند باشد؟ شایع‌ترین علامت بیرون‌زدگی دیسك كمر احساس درد و خشكی در قسمت تحتانی كمر است كه این درد عمدتا با خم ‌شدن به سمت جلو بیشتر می‌شود.

علائم بیرون زدگی دیسك كمر

سلامت نیوز:  بسیاری از ما كمردرد را در دوره‌ای از زندگی‌مان تجربه كرده‌ایم. چه علائمی نشان‌دهنده بیرون‌زدگی دیسك كمر می‌تواند باشد؟ شایع‌ترین علامت بیرون‌زدگی دیسك كمر احساس درد و خشكی در قسمت تحتانی كمر است كه این درد عمدتا با خم ‌شدن به سمت جلو بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، كمردردهایی كه در چرخش یا خم‌ شدن به سمت عقب افزایش می‌یابند معمولا مربوط به التهاب مفاصل بین‌مهره‌ای كمر هستند. احساس درد در ناحیه باسن و ران، ساق پا و انگشتان همراه با سوزش، گرم ‌شدن، احساس سردی یا بی‌حسی می‌تواند به فتق دیسك كمر و فشار روی عصب سیاتیك مربوط باشد.ضعف قدرت حركتی در اندام تحتانی در بیماران مبتلا به فتق دیسك نشان‌دهنده فشار شدید روی عصب و احتمالا نیاز به انجام مداخله جراحی است.

در بعضی از موارد بیرون‌زدگی دیسك می‌تواند علائم واضحی نداشته باشد و بیمار فقط با مختصر درد یا اسپاسم ناحیه كمر به كلینیك مراجعه كند. در این بیماران معاینه دقیق و ام‌آرآی می‌تواند به تشخیص قطعی دیسك كمر كمك كند.نكته مهم در بیمارانی كه دچار بیرون‌زدگی یا پارگی دیسك كمر می‌شوند، تشخیص سریع و انجام اقدامات درمانی در اولین فرصت است.

با توجه به این‌كه راهكارهای متعددی برای درمان بیرون زدگی یا فتق دیسك وجود دارد و جراحی فقط در تعداد محدودی از بیماران ضروری است، تشخیص به‌موقع امكان انجام راهكارهای غیرجراحی را برای درمان محتمل می‌سازد.

در كلینیك درد درمان بیماران مبتلا به دیسك كمر با روش‌های ساده مانند درمان دارویی، آب درمانی و فیزیوتراپی شروع می‌شود.بیمارانی كه به روش‌های ساده پاسخ نمی‌دهند در كلینیك‌های درد تحت انجام عمل‌های جراحی بسته به صورت سرپایی قرار می‌گیرند كه با لیزر یا اُزن انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha