یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 292596

متخصص بیماری‌های ریه در خصوص استفاده همزمان از مواد ضدعفونی کننده در ایام کرونا هشدار داد.

مراقب استفاده از ضدعفونی کننده‌ها باشید

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های ریه در خصوص استفاده همزمان از مواد ضدعفونی کننده در ایام کرونا هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ با توجه به اینکه در حال حاضر با شیوع کرونا استفاده از موادضدعفونی کننده افزایش پیدا کرده، افراد باید نسبت به استفاده صحیح از این مواد توجه لازم را داشته باشند، چرا که ترکیب کردن ضدعفونی کننده‌های مختلف با یکدیگر بسیار خطرناکی است و انجام چنین کاری باعث ایجاد آسیب‌های جدی و ماندگار به ریه می‌شود. 


به گفته متخحصصان ترکیب مواد شیمیایی ضدعفونی کننده با یکدیگر باعث هم افزایی و افزایش ورود ذرات سمی و در نهایت آسیب بیشتر به ریه می‌شود.


حمید سهراب‌پور، متخصص بیماری های ریه، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ایجاد مشکلات ریوی در پی استفاده از وایتکس، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: معمولا کسانی که بیشتر از حد مجاز و خارج از دستورالعمل ها از این مواد استفاده می کنند، دچار مشکلات ریوی می شوند.


او افزود: مواد شوینده باید با استفاده از آب رقیق شود تا غلظت آنها کاهش پیدا کند. برای مثال یک واحد وایتکس باید با 8 واحد آب مخلوط شود.


این متخصص ریه درباره مدت زمان ماندگاری عوارض مواد شوینده بر ریه، گفت: مشکلاتی که در اثر استنشاق وایتکس و مواد ضدعفونی کننده به وجود می‌آید، طولانی مدت نیست و حداکثر ظرف 48 ساعت برطرف می شود.


اگر افراد پس از استفاده از مواد ضدعفونی کننده به سرفه های شدید دچار شدند، حتما به اورژانس مراجعه کنند تا باتوجه به شدت مشکل برای آنها دارو تجویز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha