عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد گفت: نوشاندن آب به خصوص آب قند به افراد به دلیل ضعف آنان در زمان سكته مغزی اشتباه است زیرا در صورت مشكل قورت دادن ممكن است دچار عفونت ریه شوند كه بسیار خطرناك است.

سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد گفت: نوشاندن آب به خصوص آب قند به افراد به دلیل ضعف آنان در زمان سكته مغزی اشتباه است زیرا در صورت مشكل قورت دادن ممكن است دچار عفونت ریه شوند كه بسیار خطرناك است.

محمد سلاجقه در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه خانواده‌ها و افراد در زمان بروز سكته مغزی برای اطرافیان باید چه اقداماتی را انجام دهند، اظهار داشت: كار خاصی در زمان رخ دادن سكته مغزی برای افراد نمی‌توان انجام داد ولی با این حال به هیچ وجه نباید به این افراد آب داده شود چون ممكن است این افراد مشكل بلع و قورت دادن داشته باشند.

وی گفت: برخی مواقع افراد هنگام بروز سكته قلبی اطرافیانشان به آنها آب قند می‌دهند زیرا معتقدند شخص ضعف دارد. با این كار ممكن است این آب وارد سیستم تنفسی آنان شود و باعث عفونت ریوی شود.

وی افزود: مسئله دیگر این است كه اگر كسی بر اثر سكته مغزی بر زمین افتاد باید این افرد را به كناری قرار دهیم و ترجیحاً این افراد را به صورت نشسته قرار ندهند زیرا احتمال دارد كه خون به مغزشان نرسد. بهتر است آنان را در حالت خوابیده قرار داد و اگر خیلی بی‌حال هستند آنان را به كناری خوابانند تا اگر بیمار قصد استفراغ داشت یا آب دهانش بیرون ریخت وارد سیستم تنفسی نشود.

سلاجقه تصریح كرد: در مجموع در این مواقع (سكته مغزی) نباید به بیمار چیزی بدهند تا بخورد، نباید این بیماران را بلند كنند و اجازه بدهند فرد به صورت خوابیده باشد تا ذر اسرع وقت اورژانس برسد و در حداقل زمان ممكن باید فرد تحت مراقبت‌های تخصصی پزشكی قرار گیرد.
انتهای پیام/ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha