سلامت نیوز :عضو مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بروز بیماریهای زمینه ای و شرایط محیطی را در ایجاد افسردگی در سالمندان تاثیر گذار دانست .
 دکتر نغمه مخبر گفت : بر اساس مطالعات انجام شده  ، علائم افسردگی در 50درصد سالمندان بخشهای بیمارستانهای عمومی دیده می شود و این میزان در سالمندان دچار اختلال چندگانه طبی (همچون همزمانی مشکلات قلبی عروقی و اختلالات آرتروزی ) بیشتر دیده می شود .
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در برخی از بیماری ها همچون سکته های مغزی ، بیماری پارکینسون ، سرطانهای بدخیم ، سردرد و اختلالهای تنفسی ارتباط نزدیک تری با بروز افسردگی در سنین سالمندی را دارند .
وی با اشاره به اینکه افسردگی می تواند پاسخی به مشکلات ناشی از عدم تطابق فرد با از دست دادن خود مختاری و توانایی فردی باشد اظهار داشت : اگر افسردگی خفیف و دوره آن کوتاه باشد فقط پیگیری و درمان حمایتی کافی می باشد اما در صورت ادامه روند بیماری، شروع درمانهای ضد افسردگی ضروری است.
عضو مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بی تفاوتی نسبت به محیط و خود ، احساس مورد تنبیه و مجازات قرار گرفتن، احساس شکست ، تمایل به مرگ و عدم رضایت از زندگی ، گریه های مستمر ، سکوتهای طولانی و خیرگی ، عدم قدرت تصمیم گیری و عدم همکاری در درمان را از علائم بالینی هشدار بروز افسردگی در سالمندان بیمار برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha