متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اسهال، تهوع، استفراغ و کرامپ شکمی از علائم ابتلاء به باکتری ای کولای (E- coli) است.

سلامت نیوز : متخصص بیماری های عفونی  و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اسهال، تهوع، استفراغ و کرامپ شکمی از علائم ابتلاء به باکتری ای کولای (E- coli) است.
 دکتر اورنگ ایلامی افزود: همه گیری جدید ناشی از باکتری ای کولای، در ژوئن 2011 از کشور آلمان شروع و تاکنون بالغ بر سه هزار نفر در کشورهای مختلف به این باکتری مبتلا شدند که 35 نفر  جان  خود را از دست داده اند.
وی افزود: به غیر ازآلمان، سوئیس، لهستان، هلند، سوئد، دانمارک، کانادا، آمریکا و لوکزامبورگ ابتلای به این باکتری را گزارش داده اند که  در همه موارد سابقه سفر به آلمان مشهود بود.
ایلامی، با بیان این که شواهدی وجود دارد که محصولات مزرعه ای در ایالت ساکسونی آلمان، عامل همه گیری کنونی بوده است، تصریح کرد: به کسانی که به کشور آلمان سفر می کنند، توصیه می شود از مصرف سالادهای حاوی خیار، گوجه فرنگی و کاهو به خصوص در قسمت شمالی آلمان  خودداری كنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با تاکید بر اینکه اسهال، که اغلب خونی است، تهوع و استفراغ، کرامپ شکمی، و تب با درجه پائین از جمله علائم بالینی باکتری ای کولای است، یادآور شد: بیشتر افراد مبتلا، ظرف 5 تا 7 روز بهبود پیدا می کنند، اما بعضی از بیماران مبتلاء به سندروم HUS(سندرم همولتیك یورمیك) می شوند و اغلب نیز یک هفته پس از شروع اسهال، علائمHUS به شکل کاهش دفعات ادرار، احساس خستگی شدید و به زردی رنگ پوست و مخاطات مشاهده می شود.
ایلامی با بیان اینکه در صورت التهاب شدید روده و احتمال سوراخ شدن آن، باید آنتی بیوتیک تجویز کرد، افزود: نوع جدید STEC(O104H) که در آلمان اتفاق افتاده است، در مقابل بسیاری از آنتی بیوتیک ها مقاوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha