شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 29265

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: در 6 ماه اول سال به دلیل ریزدانه‌ها و در نیمه دوم به دلیل آلاینده‌هایی كه منشأ كربن دارند، شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد؛ لذا شهروندان باید با هوای پاك خداحافظی كنند.

سلامت نیوز : مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: در 6 ماه اول سال به دلیل ریزدانه‌ها و در نیمه دوم به دلیل آلاینده‌هایی كه منشأ كربن دارند، شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد؛ لذا شهروندان باید با هوای پاك خداحافظی كنند.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس، به آلودگی هوای كلانشهر تهران اشاره كرد و گفت: متأسفانه در 6 ماه اول سال نیز شاخص آلودگی هوا به دلیل ریزدانه‌ها افزایش یافته است.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست ادامه داد: تفاهمنامه‌هایی برای كاهش آلودگی هوا بسته می‌شود اما ضمانت اجرایی ندارد.

به گفته حیدرزاده در گذشته فقط در 6 ماه دوم سال آلودگی هوا داشتیم اما امسال در نیمه نخست سال این موضوع وجود دارد.

به اعتقاد حیدرزاده، باید از طریق سازمان ملل این موضوع پیگیری شود چرا كه تفاهم‌نامه‌هایی كه با عراق و تركیه بسته‌ایم تأثیرگذار نبوده و ضمانت اجرایی ندارد لذا اگر در قالب كنوانسیون این موضوع مطرح و در چارچوب سازمان ملل تصویب شود، ضمانت اجرایی دارد.

وی با تأكید بر این موضوع كه شهروندان تهرانی باید با هوای پاك خداحافظی كنند، گفت:در 6 ماه اول به دلیل ریزدانه‌ها و در نیمه دوم به دلیل آلاینده‌هایی كه منشأ كربن دارند شاخص آلودگی هوا افزایش یافته است.

به گفته حیدرزاده میزان آلایندگی در هر روز متفاوت است و این میزان بستگی به وزش باد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha