آسم یك بیماری ریوی است كه ممكن است در هر سنی بروز كند و در افرادی كه استعداد ابتلا به این بیماری را دارند حملات آسمی می‌تواند رخ دهد. در هنگام حملات آسمی تنگ شدن مجاری هوایی موجب می‌شود بیمار درگیر به سختی بتواند نفس بكشد كه در موارد شدید می‌تواند باعث خفگی و مرگ فرد شود.

افزایش خطر آلودگی كرونا با تغییر مكان افراد آسمی

سلامت نیوز: آسم یك بیماری ریوی است كه ممكن است در هر سنی بروز كند و در افرادی كه استعداد ابتلا به این بیماری را دارند حملات آسمی می‌تواند رخ دهد. در هنگام حملات آسمی تنگ شدن مجاری هوایی موجب می‌شود بیمار درگیر به سختی بتواند نفس بكشد كه در موارد شدید می‌تواند باعث خفگی و مرگ فرد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اصلی‌ترین علل تحریك افراد مستعد، عوامل موجود در محیط اطراف از جمله گرد و خاك، آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی، مواد شیمیایی موجود در هوا یا غذا، دخانیات، هاگ قارچ‌ها، گرده گیاهان، استرس، برگشت محتویات معده به مری، مو یا پشم حیوانات و نیز عفونت‌های تنفسی است. لذا قرار گرفتن در معرض این عوامل موجب تحریك مجاری هوایی و تنگی نفس شدید می‌شود.

تحریك طولانی مجاری هوایی باعث افزایش آسیب‌پذیری مجاری هوایی در برابر عفونت‌های قابل انتقال از هوا از جمله كرونا ویروس می‌گردد كه یكی از مهم‌ترین ویروس‌های قابل انتقال از راه تنفسی است.

در شرایط كنونی آلودگی اكثر استان‌های كشور با كووید ــ 19 و شیوع بالای این بیماری در كشور، توصیه می‌شود تا حد امكان در منزل مانده و از مسافرت‌های بی‌مورد و هرگونه جابه‌جایی كه باعث افزایش تماس افراد آسمی با عوامل موجود در هوای بیرون می‌شود پرهیز شود.تغییر مكان افراد باعث تغییرات شرایط محیط مانند رطوبت و دمای محیط اطراف شده و با تحریك مجاری هوایی موجب تشدید بیماری آسم و افزایش استعداد ابتلا به كرونا ویروس می‌شود.

به علاوه با مسافرت‌های بی‌مورد برخورد افراد آسمی با اسپور قارچ‌ها و گرده‌های گیاهان (كه اكثرا میكروسكوپی هستند) و نیز مو و پشم حیوانات موجود در طبیعت كه در هوا پراكنده شده بیشتر می‌شود و با تحریك مجاری هوایی احتمال ورود ویروس كرونا به ریه این افراد بیشتر می‌شود.

لذا اكیدا توصیه می‌گردد از هرگونه سفر و تغییر مكان خودداری شود. همچنین با استراحت در منزل و تهویه مناسب هوا و عدم برخورد با عوامل محرك مخصوصا گرده گیاهان، از تحریك مجاری هوایی ممانعت كرده و آسیب‌پذیری و ابتلا افراد آسمی به كروناویروس را كاهش دهند.

بخاطر آسیب‌پذیر بودن مجاری هوایی افراد آسمی، كوچك‌ترین تحریكی می‌تواند باعث آسیب و استعداد آلودگی این افراد با كرونا ویروس شده و موجب درگیری شدید و خطرات جانی این افراد شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha