شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 29268
سلامت نیوز :مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشكی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت بهداشت فردی و خودداری از مصرف غذاهای نیم پز را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روده ای برشمرد .
 مشهد دکتر پوران قبادی با اشاره به اینکه در سفرهای برون شهری احتمال  ابتلا به بیماری های روده ای به ویژه در کودکان افزایش می یابد، گفت : شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون ، نوشیدن آب سالم ( آب معدنی و یا آب جوشیده) خودداری از خرید مواد غذایی غیر بهداشتی ، خودداری از مصرف سبزی و سالاد در رستوران های جاده ای و توجه به تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی را از جمله نکاتی عنوان کرد که در پیشگیری از مسمومیت موثر است .
وی افزود: در سفر به مناطق روستایی از مصرف لبنیات ، بستنی و شیر محلی خودداری شود و در طول سفر سعی شود از لبنیات پاستوریزه استفاده کنید .
مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشكی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه  استفاده از کنسرو هایی با قوطی های برآمده ، فرورفتگی و یا دارای نشتی می تواند به سلامتی فرد آسیب جدی وارد کند گفت: درصورت استفاده از غذاهای کنسرو شده ابتدا آن را به مدت 20 دقیقه جوشانیده و سپس مصرف شود .
دکتر پوران قبادی گفت : در صورت مشاهده علائمی همچون تهوع ، استفراغ، دردهای شکمی و اسهال از بیمار بخواهید به آرامی دراز بکشد و حتی الامکان استراحت کند ، به او مایعات رقیق و فراوان بدهید. ( آب ، آبمیوه رقیق شده و یا چای کمرنگ) ،هوای اتاق را تهویه کنید. و در صورت بدتر شدن وضعیت بیمار با اورژانس 115 و یا سایر مراکز درمانی تماس بگیرید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha