سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 292725

روزه‌داری می‌تواند موجب كاهش پاسخ‌های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود. همچنین فعالیت سلول‌های دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبین‌های مخاطی كه از عوامل ایمنی بدن هستند طی روزه‌داری بیشتر شده و در مجموع روزه‌داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده‌های سحر و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

نگران ضعف سیستم ایمنی بدن با روزه‌داری نباشید

سلامت نیوز:روزه‌داری می‌تواند موجب كاهش پاسخ‌های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود. همچنین فعالیت سلول‌های دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبین‌های مخاطی كه از عوامل ایمنی بدن هستند  طی روزه‌داری بیشتر شده و در مجموع روزه‌داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده‌های سحر و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بنابر دستورالعمل منتشرشده از سوی وزارت بهداشت جهت تغذیه در ماه رمضان و پیشگیری از بیماری كووید ــ 19، مطالعات متعددی نقش موثر روزه‌داری را در سلامتی به‌خصوص بر سطح گلوگز خون، چربی‌های خون و فشار خون، كنترل وزن و بهبود بیماری‌های مختلف نشان داده‌اند.

در اغلب بیماری‌هایی كه عادات غذایی غلط، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارد، روزه‌داری مفید است. بنابراین با رعایت تغذیه صحیح كه برای عملكرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری كووید ــ ۱۹ لازم‌ است، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی بدن در ایام روزه‌داری و خطر ابتلا به این بیماری را كاهش می‌یابد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha