شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 29275
سلامت نیوز : محققان با طراحی یک مغز مصنوعی، حافظه موش‌هایی که از مشکل فراموشی رنج می‌بردند را با زدن یک کلید بازگرداندند.
به گزارش برنا، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، با طراحی مغز مصنوعی و قرار دادن تراشه کوچک در بدن موش‌هایی که مشکل فراموشی داشتند، موفق شدند با فشار دادن یک دکمه، مشکل فراموشی آن‌ها را برطرف کنند. آن‌ها امیدوارند که از این روش بتوانند در آینده برای درمان بیماران مبتلا به آلزایمر استفاده کنند.

بر اساس گزارش پاپ سای، تراشه جدید همانند مغز، سیگنال‌های عصبی را ارسال می‌کند و به این ترتیب از آن می‌توان در قسمت حافظه مغز استفاده کرد.

در آزمایش مغز مصنوعی، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ابتدا موش‌ها را وادار به یادگیری فعالیتی کردند که در آن موش‌ها برای رسیدن به ظرف آب می‌بایست چند دستگیره را کنار زده و به آن برسند. در طول این آزمایش، تعدادی از موش‌ها بعد از کنار زدن دستگیره اول، گیج شده و از ادامه مسیر باز می‌ماندند. آن‌ها مجبور بودند برای رسیدن به آب یادشان بماند که کدام دستگیره را فشار دادند و دستگیره بعدی کجا قرار گرفته است.

برای این منظور دانشمندان الکترودهایی را به ۲ ناحیه در قسمت هیپوکامپوس مغز موش‌ها نصب کردند. تحقیقات قبلی آن‌ها ثابت کرده بود که قسمت هیپوکامپوس حافظه کوتاه مدت را به حافظه دراز مدت تبدیل می‌کند. آن‌ها با ضبط سیگنال‌هایی که میان این ۲ ناحیه رد و بدل می‌شوند، با فشار دادن دکمه‌ای حافظه موش‌ها را برای مدتی از بین بردند و سپس مجددا حافظه آن‌ها را بازگرداندند.

این گروه تحقیقاتی قصد دارند آزمایشات بعدی خود را روی میمون‌ها انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha