چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 292775

یکی از تالاب‌هایی که طی چند ماه اخیر هر روز حالش بهتر شده، تالاب بزرگ ارومیه در آذربایجان غربی است؛​ دریاچه ای که درحال تبدیل شدن به بیابانی با وسعت ۵۷۰ هزار هکتار و هشت میلیارد تن نمک بود، اما عوامل طبیعی و غیرطبیعی ( مدیریت‌های آب) دست به دست هم دادند تا امسال پرآب‌ترین سال دریاچه ارومیه طی ده سال اخیر باشد.

تالاب ارومیه میزبان آرتمیا می شود

سلامت نیوز:یکی از تالاب‌هایی که طی چند ماه اخیر هر روز حالش بهتر شده، تالاب بزرگ ارومیه در آذربایجان غربی است؛​ دریاچه ای که درحال تبدیل شدن به بیابانی با وسعت ۵۷۰ هزار هکتار و هشت میلیارد تن نمک بود، اما عوامل طبیعی و غیرطبیعی ( مدیریت‌های آب) دست به دست هم دادند تا امسال پرآب‌ترین سال دریاچه ارومیه طی ده سال اخیر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه درباره شرایط این دریاچه گفت: بررسی تصاویر ماهواره‌ای دریاچه ارومیه نشان می‌دهد این دریاچه نسبت به سال‌های گذشته وضعیت خوبی دارد، طوری که برخلاف تصورات گذشته امروز به احیای دریاچه ارومیه امیدوار هستیم.

دریاچه ارومیه از نظر وسعت و حجم آب، رکورد 10سال گذشته را شکسته، به طوری که کشتی آرتمیا به عنوان نماد دریاچه ارومیه پس از سال‌ها خاک‌نشینی آماده دریانوردی شده است.

وی وسعت دریاچه ارومیه را 3184 کیلومتر عنوان کرده و می افزاید: دریاچه ارومیه از نظر وسعت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 188 کیلومتر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha