سلامت نیوز : رئیس انجمن پوست و موی ایران گفت: كودكانی كه در معرض آفتاب قرار می‌گیرند بیشتر دچار لك، پیری زودرس و سرطان پوست در بزرگسالی می‌شوند، به همین دلیل استفاده از كرم‌های ضدآفتاب از 6 ماهگی برای كودكان لازم است.

محمد گلشنی در گفت‌وگو با  فارس درباره مراقبت از پوست كودكان در فصل تابستان اظهار داشت: پوست كودكان به دلیل حساس بودن و نفوذ‌پذیری، نسبت به بزرگسالان متفاوت است.

وی گفت: از آنجایی كه پوست كودكان به دلیل فعال نشدن غدد چربی خشك است، توصیه می‌شود والدین هنگام بیرون بردن كودكان از منزل بدن آنها را با روغن بچه یا وازلین چرب كنند.

رئیس انجمن پوست و مو ایران ادامه داد: به دلیل حساس بودن پوست كودكان نباید از صابون‌های معمولی استفاده شود چرا كه این صابون‌ها قلیایی هستند؛ توصیه می‌شود از سیندت‌ها (شوینده‌های غیرصابونی) با ph،7 كه با پوست كودك سازگار است استفاده شود.

رئیس انجمن پوست و موی ایران درباره نحوه پوشش كودكان در فصل تابستان اظهار داشت: متأسفانه پوشش كودكان در فصل تابستان مناسب نیست و بیشتر از لباس‌هایی استفاده می‌شود كه قسمت‌های بدن در معرض آفتاب قرار دارد.

وی افزود: 70 درصد اشعه "یو وی " خورشید زیر 18 سالگی به بدن می‌رسد و به همین دلیل بیشترین بیماری‌های پوستی در این سنین به وجود می‌آید، توصیه می‌شود تنها مچ و كف دست كودكان در معرض آفتاب باشد و همین مقدار برای جذب ویتامین D كفایت می‌كند.

گلشنی خاطرنشان كرد: كودكانی كه در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار لك، پیری زودرس و سرطان پوست در بزرگسالی می‌شوند به همین دلیل استفاده از كرم‌های ضدآفتاب از 6 ماهگی برای كودكان اجباری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha