سلامت نیوز : مسئول پایگاه‌های سازمان امداد ونجات دریایی جمعیت هلال احمر گفت: گرفتگی عضلات، افت فشار و در نهایت افزایش ضربان قلب در افراد به دلیل آماده نبودن بدن آنان از جمله شایع‌ترین مشكلات افراد هنگام شنا كردن در استخر و دریا است.

محمد كبادی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: یكی از مشكلات عدیده در افرادی كه تمایل به شنا در استخر و دریا دارند عدم آگاهی آنان از فنون و تكنیك‌های شنا است و به دلیل عدم آمادگی بدنی این افراد دچار گرفتگی عضلات، افت فشار و افزایش ضربان قلب می‌شوند كه هر كدام از این موارد برای این افراد خطرناك است.

وی افزود: افراد در سنین بالا نیز به دلیل عدم آمادگی بدنی در زمان ورود به آب‌های استخر و دریا دچار مشكلات تنفسی و عروقی می‌شوند.

كبادی تصریح كرد: خانواده‌ها و افراد پس از گذراندن مدت مدیدی كه در فعالیت‌های روزمره مشغول بودند بدون برنامه ریزی و آماده كردن بدن خود و در نهایت عدم اطلاع از فنون شنا با یك هیجان و شور مضاعف به محل‌های تفریحی از جمله دریا و رودخانه‌ها مراجعه می‌كنند، در حالی كه بدن این افراد با نخستین برخورد با آب به دلیل كاهش دمای بدن و مواردی كه گفته شد دچار مشكلات عدیده‌ای چون تنفسی، قلبی و گرفتگی عضلات می‌شوند كه می‌تواند در برخی مواقع در غرق شدگی آنان تأثیر گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha