شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 29284
سلامت نیوز : دانشمندان به تازگی دلیل سفید شدن موها را پیدا كردند و معتقدند پتانسیل درمان این پدیده وجود دارد.

به گزارش فارس، بسیاری از افراد سفید شدن مو را شروع پیری می‌دانند و با شروع این پدیده دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. تحقیقات جدیدی كه به تازگی انجام شده است دلیل سفید شدن مو را مشخص كرده و پتانسیلی برای درمان و جلوگیری تغییر رنگ موها ارائه می‌كند.

محققان مركز پزشكی لانگون دانشگاه نیویورك معتقدند كه اختلال در ارتباط بین سلول‌های بنیادی فولیكول‌های مو با سلول‌های بنیادی "melanocyte " می‌تواند دلیلی برای سفید شدن موها باشد.

"melanocyte " رنگ‌دانه‌های تولید كننده سلول‌های رنگی مو هستند و فولیكول‌ها نیز سلول‌های بنیادی هستند كه وظیفه رشد موهای جدید را بر عهده دارند.

مایومی ایتو سرپرست این تحقیقات گفت: ما همیشه این را می‌دانستیم كه همكاری سلول‌های بنیادی فولیكول‌ها و "melanocyte " باعث رشد و رویش موهای رنگی می‌شده است اما دلیل دقیق آن را نمی‌دانستیم.

این پژوهشگران در این مطالعات از مدل‌های موشی استفاده كردند و روی آن‌ها آزمایش‌هایی انجام داده‌اند تا متوجه چگونگی همكاری این سلول‌های بنیادی در رشد نسل جدید موها و رنگ آن‌ها شوند.

این محققان معتقدند با شناخت چگونگی همكاری این سلول‌های بنیادی دلیل سفید شدن موها را پیدا كرده‌اند و می‌توانند درمانی را برای این پدیده كه در بسیاری از اوقات باعث ایجاد ناراحتی و افسردگی در افراد می‌شود، ارائه كنند.

نتایج این تحقیقات در مجله علمی "سلول " منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha