سلامت نیوز : نماینده مردم شهركرد در مجلس گفت: طرح پزشك خانواده قرار بود كه تا اوایل امسال اجرایی و تكمیل شود اما تاكنون اجرایی و فراگیر نشده است.

نصرالله ترابی امروز در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع و تاكیدی كه بر اجرای هر چه سریعتر آن وجود داشت، از روند خوبی برخوردار نیست.
وی با اشاره به تذكر خود به وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس در راستای ایجاد وقفه در اجرای طرح پزشك خانواده در این استان، ادامه داد: این طرح قرار بود كه تا اوایل امسال اجرایی و تكمیل شود اما تاكنون اجرایی و فراگیر نشده است.
ترابی در ادامه به موكول كردن ادغام وزارتخانه به دو سال دیگر اشاره كرد و گفت: طرح ادغام وزارتخانه در راستای كوچك كردن دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی اقدام درست و به جایی است اما این موضوع باید با یك روند منطقی و درستی مبتنی بر یك برنامه‎ریزی دقیق و درستی انجام گیرد.
وی تأكید كرد: طرح ادغام وزارتخانه در راستای كوچك كردن دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی اقدام درست و به جایی است اما این موضوع باید با یك روند منطقی و درستی مبتنی بر یك برنامه‎ریزی دقیق و درستی انجام بگیرد.
ترابی با بیان اینكه وقفه انداختن در كارها و برنامه‌های كشور كار صحیحی نیست، افزود: طرح ادغام وزارتخانه از سوی طرح خوبی است اما تا زمانی كه اشكلات وارده بر آن اصلاح برطرف نشود، صلاح بر این است كه این طرح اجرایی نشود.
نماینده مردم شهركرد در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه با اشاره به تجمعات و اعتراضات اخیر مردم چهارمحال و بختیاری مبنی بر توقف حفر تونل گلاب بر لزوم عدم اجرای این طرح تاكید كرد و گفت: در حالی كه مردم این استان با حفر تونل گلاب مخالف هستند و اعتراض خود را بیان كرده‌اند، بر خود لازم می‌دانم برای احقاق حقوق آنها و پیگیری مطالباتشان تلاش ویژه‌ای داشته باشم.
ترابی تصریح كرد: طرح حفر تونل گلاب كارشناسی نبوده و حفر آن محیط زیست این استان را به مخاطره میاندازد و اثرات جبران‌ناپذیری بر منابع آبی این استان می‌گذارد.
وی افزود: علاوه‌بر مخاطرات طبیعی و زیست‌محیطی، حفر این تونل هزینه‌های مالی هنگفتی نیز با خود به بار می‌آورد و برای كشور مقرون به صرفه نخواهد بود.
ترابی با تاكید بر حفظ رعایت حقوق مردم این استان خاطرنشان كرد: بهره‌مندی از نعمت‌های طبیعی و خدادای حق همه مردم است اما تا زمانی كه مردم این استان به آب نیاز اساسی دارند، اجازه انتقال آن را به استان اصفهان منطقی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha