جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 292861

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به ورود ششمین محموله دارویی شامل آمپول «نورآدرنالین» و سرم ترزیقی «لینزولیدبه» طی روزهای اخیر از طریق بازارچه مرزی ساری‌سو به کشور گفت: این محموله که از کشوراسپانیا بارگیری شده، هفت هزار و ۴۳۰ کیلوگرم است و به محض ورود، راهی مرکز شد.

محموله ۷ تنی دارو از اسپانیا وارد کشور شد

سلامت نیوز: مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به ورود ششمین محموله دارویی شامل آمپول «نورآدرنالین» و سرم ترزیقی «لینزولیدبه» طی روزهای اخیر از طریق بازارچه مرزی ساری‌سو به کشور گفت: این محموله که از کشوراسپانیا بارگیری شده، هفت هزار و ۴۳۰ کیلوگرم است و به محض ورود، راهی مرکز شد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق نامدار در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این محموله پس از آن که امکان واردات آن از طریق مرز بازرگان میسر نشد، با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه، از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور شد تا در اختیار مدیران بخش درمان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این محموله پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک شهریار تهران شد.

نامدار با بیان اینکه این محموله در ۲ کامیون و ۴۵ پالت حمل می‌شود، ادامه داد: در این کامیون‌ها هفت‌هزار و ۴۳۰ کیلوگرم اقلام دارویی شامل «آمپول نورآدرنالین» برای درمان افت فشار خون و احیای قلبی و ریوی و «لینزولید» برای عفونت‌های پوستی از مبدا کشور اسپانیا وجود دارد.

مدیرکل گمرک بازرگان اظهار داشت : ارزش این اقلام دارویی ارسال شده ۴۹۵ هزار و ۸۴۰ یورو است.

به گفته نامدار، نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز یک ماه قبل به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شد.

بازارچه «ساری‌سو» یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دوغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha