سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون ایران گفت: در رده بندی سازمان بهداشت جهانی ایران تنها كشور در منطقه است كه خون مورد نیازش صددرصد داوطلبانه تهیه می شود .
 
حسن ابوالقاسمی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: شاخص اهدای خون در ایران 3/25 است كه این رقم یك شاخص منحصر به فرد بوده و در منطقه كشوری نداریم كه تا كنون به چنین شاخصی دست پیدا كرده باشد.
وی با بیان اینكه جمعیت جوان ما در این مساله نقش موثری دارد، گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای خون مردم در زمان انقلاب و جنگ به نسل جدید انتقال داده شده است .
وی درباره دستاوردهای سازمان انتقال خون ایران نیز گفت: در سال گذشته موفق شدیم كه میزان اهدای خون را نسبت به سال 88 ،پنج درصد افزایش داده و در مجموع یك میلیون و 900 هزار واحد خون گیری داشته باشیم.
ابوالقاسمی با بیان این كه در سال گذشته حدود دو میلیون و 500 هزار نفر برای اهدای خون مراجعه كرده اند،گفت: جهشی را كه در چندسال گذشته در افزایش خون گیری در كشور داشته ایم جزو نیازهای ملی بود.
وی افزود: به نظر می رسد كه این روند باید در سال 90 هم ادامه داشته باشد و به ویژه در زمینه تهیه پلاكت باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
رییس سازمان انتقال خون ایران در پاسخ به پرسش ایرنا در باره صادرات فرآورده های خونی به خارج گفت: در حال حاضر برای ارسال خون در شرایط بحرانی به كشورهای دیگر اعلام آمادگی می كنیم.
وی ادامه داد: صادرات در فرآورده های خونی خیلی معنی ندارد اما فرآورده ای به نام پلاسما وجود دارد كه از خون گرفته شده و دارو بوده كه در سطح دنیا تجارت زیادی دارند.
ابوالقاسمی اظهار امیدواری كرد كه در درجه نخست در زمینه تولید این داروها به خودكفایی رسیده تا بتوانیم این محصول خونی را صادر كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha