سلامت نیوز : گروهی از متخصصان آمریكایی اعلام كردند دلیل بروز بیماری اوتیسم در خانواده‌هایی كه سابقه ارثی ابتلا به این اختلال را ندارند در واقع جهش‌های ژنتیكی نادر و غیرموروثی هستند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان به بررسی مجموعه‌ای از گوناگونی‌های نسخه‌های ژنتیكی پرداخته‌اند كه در بروز اختلال اوتیسم نقش دارند.

متخصصان مركز مطالعات كودكان دانشگاه ییل در این بررسی‌ها به واقعیات جدیدی درباره اصول بیولوژیك اختلال اوتیسم دست یافته‌اند كه دختران را نسبت به این بیماری مستعدتر و آسیب‌پذیرتر می‌كند. این متخصصان متوجه شدند كه جهش‌های ژنتیكی كمیاب و غیرموروثی می‌توانند تا حدود دو درصد عامل بروز این اختلال در دختران باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمارها نشان می‌دهد كه در آمریكا از هر 110 كودك، یك نفر به اختلال اوتیسم مبتلا می‌شود.

این متخصصان در حین بررسی ژنتیك مبتلایان به اوتیسم روی منطقه‌ای از ژنوم انسان متمركز شدند كه وقتی دچار تغییر شود یا موجب بروز اوتیسم در فرد می‌شود و یا مسیر كاملا متفاوتی را طی كرده و منجر به بروز اختلال دیگری موسوم به سندرم «ویلیام» می‌شود. اوتیسم در واقع زمانی بروز می‌كند كه ژن‌ها جهش یافته و نسخه‌های اضافی را از یك منطقه ژنی تشكیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان روی ژنوم بیش از 1000 خانواده مطالعه كردند كه در آنها یك كودك مبتلا به اوتیسم وجود داشت اما باقی افراد خانواده و كودكان آنها سالم بودند.

اوتیسم یك اختلال پیشرونده عصبی است كه موجب بروز مشكلاتی در ارتباطات، تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای تكراری و درون گرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha