رئیس جمعیت هلال‌احمر: درحال حاضر، با وجود مدعی بودن کشور آمریکا تنها پنج ایالت در این کشور توانسته‌اند به زندگی عادی خود برگردند جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیش از ٥‌هزار بسته کمک‌معیشتی آماده کرده است و توزیع این بسته‌ها میان نیازمندان مناطق محروم استان تهران از روز گذشته آغاز شد.

توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا

سلامت نیوز:رئیس جمعیت هلال‌احمر: درحال حاضر، با وجود مدعی بودن کشور آمریکا تنها پنج ایالت در این کشور توانسته‌اند به زندگی عادی خود برگردند  جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیش از ٥‌هزار بسته کمک‌معیشتی آماده کرده است و توزیع این بسته‌ها میان نیازمندان مناطق محروم استان تهران از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،روز شنبه مراسم نمادین بسته‌بندی و توزیع اقلام کمک‌معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا در حالی در سالن ١٢هزار نفری آزادی برگزار شد که رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم تأکید کرد در روزهای نخست همه‌گیری کرونا قول دادیم حدود ۲۵۰‌هزار بسته معیشتی برای آسیب‌دیدگان از کرونا و ۵۰۰‌هزار بسته بهداشتی برای بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی آماده و توزیع کنیم که هم‌اکنون توزیع ۱۰۰‌هزار بسته معیشتی در سراسر کشور آغاز شده و تا به ‌حال ۴۰۰‌هزار بسته بهداشتی نیز توزیع ‌شده است.

کریم همتی در این مراسم با بیان اینکه تعدادی از هم‌وطنان شرایط سختی داشته‌اند که کرونا این شرایط را سخت‌تر کرد، افزود: «پس‌ از آنکه این افراد شناسایی شدند، قرار است این بسته‌ها با حفظ حرمت و عزت نفس به آنها تحویل داده شود.»

او درباره غافلگیری کشورها در برابر ویروس کرونا گفت: «از همان روزهای اولی که بحث پاندمی کرونا مطرح شد، همه دنیا با بیماری عجیبی روبه‌رو شدند که پیش ‌از این نه انتظار آن را داشتند، نه برنامه‌ریزی خاصی برای مواجهه با آن انجام داده بودند. کرونا تمام کشورهای غنی، فقیر و متوسط را درنوردید و به کشور ما نیز وارد شد.

از اولین روزهایی که کشور درگیر این ویروس شد، بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان را در همان روزها ثبت کردیم  و این باعث شد نوک پیکان اتهامات در ابتلای سایر کشورها به این ویروس به سمت ما باشد، اما  دیری نپایید که این اتهامات پوچ ره به‌ جایی نبرد و کل دنیا با این بیماری درگیر شدند. حتی در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و برخوردار، بیش از دیگران آسیب دیده‌اند و بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مربوط به کشور آمریکاست، با این حال آرزو می‌کنیم مردم این کشور نیز از دست این ویروس منحوس نجات پیدا کنند.»


همدلی رمز مبارزه با کرونا

به اعتقاد رئیس جمعیت هلال‌احمر، همدلی و همراهی مردم با مسئولان سبب شد ورق در کشور ما برگردد و شرایط حتی از دوران جنگ تحمیلی نیز جهادی‌تر شود. او با بیان این مطلب ادامه داد: «در جنگ تحمیلی گروهی از مردم در خط مقدم جبهه حضور داشتند، گروهی در پشت جبهه فعالیت می‌کردند و گروهی هم در این میان بی‌تفاوت بودند. اما امروز شاهد بودیم که کل ارکان نظام در کنار مردم به مبارزه با این بیماری پرداختند که ثمرات بی‌نظیری برای کشور به همراه داشت.

در یک کلام، می‌توانیم بگوییم همه در یک جبهه و در کنار هم بودیم. از همان روزهای شروع ‌سال جدید که جلسات ستاد مرکزی کرونا به ریاست رئیس محترم جمهوری برگزار می‌شد، همه مسئولان در آن حضور داشتند و این همدلی را در هیچ برهه‌ای در کشور شاهد نبودیم.»او با اشاره به اینکه پیش ‌از این در وزارت بهداشت مشغول به ‌کار بوده است، ادامه داد:

«به‌عنوان شاهد می‌توانم بگویم تحریم در کشور ما باعث شده که سایر کشورها از تحویل ابتدایی‌ترین اقلام هم به ما دریغ کنند، اما با تلاش و دانش خودمان توانستیم قدم‌های خوب و مفیدی برداریم. وقتی کرونا وارد ایران شد، ‌آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی بود که برای مداوا در بخش‌های مختلف بستری می‌شدند و این در شرایطی بود که دارای کمترین امکانات بودیم.

اما همدلی‌ قبل از پاندمی‌شدن کرونا اتفاق بی‌نظیری رقم زد و توانستیم بر کرونا فائق بیاییم. این همراهی‌ سبب شد، حتی به نقاهتگاه‌هایی هم که از سوی سپاه، مراکز نظامی و هلال‌احمر احداث‌ شده بود، احتیاجی پیدا نکنیم  و همه ما با همفکری و همراهی کار بزرگی رقم زدیم.»


با وجود مذاکرات، راه‌های ارسال دارو باز نشد

همتی درباره بحث توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی توضیح داد:   «درحال حاضر با وجود مدعی بودن کشور آمریکا تنها پنج ایالت در این کشور توانسته‌اند به زندگی عادی خود برگردند، اما در ایران با همه تهدیدها و تحریم‌ها توانستیم بر این مشکل غلبه کنیم. این درحالی است که همه راه‌ها به روی ما بسته ‌شده بود. این تحریم‌ها در جمعیت هلال‌احمر که سازمانی ملی است نیز وجود داشت. با وجود دیدارم با سفرای سوییس و برخی از کشورها، باز هم خط دارویی را آزاد نکردند. با این حال با گذشت زمان، کمترین آمار ابتلا را نسبت به جمعیت و امکانات رقم زدیم و امروز باید این همدلی را در همه عرصه‌ها پاس بداریم.»


پای قول خود هستیم

او  اقلام بهداشتی را شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده عنوان و تصریح کرد: «این محموله شامل بیش از  ١٠٠‌هزار پک بهداشتی است و در کنار آن  ٥‌هزار بسته غذایی نیز بین نیازمندان  تهران توزیع می‌شود. خیرین و مردم تهران از زمانی که بحث کرونا پیش آمد بیش از ٥١٣میلیارد ریال غیرنقدی و ٣٠٠‌میلیارد ریال نقدی به جمعیت هلال‌احمر کمک کردند.

قرار بر این است ٥٠٠‌هزار بسته بهداشتی بین بیماران سرطانی و بیماران خاص توزیع شود که ٤٠٠‌هزار بسته آن توزیع شده است و ان‌شاءالله تا پایان ماه رمضان ١٠٠‌هزار بسته دیگر در استان تهران توزیع خواهد شد.رئیس جمعیت هلال‌احمر از اعطای مجوزها به بیش از ٢٤موسسه خیریه توسط هلال‌احمر خبر داد و اضافه کرد: «این انجمن‌ها  در کنار جمعیت هلال‌احمر کار جمع آوری کمک‌های مردمی را انجام داده‌اند.

در واقع جمعیت هلال‌احمر واسطه میان مردم و نیازمندان است و توزیع کمک‌ها تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. برای اینکه  این کمک‌ها به افرادی برسد که پیش از این از نهادهای دیگر کمک نگرفته‌اند و از موازی‌‌کاری با سازمان‌ها و نهادهای دیگر جلوگیری شود، چندین جلسه برگزار و براساس آن مقرر شده است که هر دستگاه حمایتی بخشی از جامعه را پوشش دهد، اما به صورت مطلق هنوز این اتفاق رخ نداده است.

از آنجا که وزارت رفاه فهرست خانوارها را در اختیارمان قرار داده است، قرار شد توزیع به گونه‌ای رخ دهد که همپوشانی وجود نداشته باشد، اما در مورد بیماران خاص از آنجا که این فهرست را وزارت بهداشت تهیه کرده است، این اتفاق رخ نخواهد داد.


عزت‌نفس مردم حفظ شود

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مشکلات مردم از قبل وجود داشته و با بیماری کرونا تشدید شده است، ادامه داد: «قبل از کرونا نیز تعدادی از مردم از ابتدایی‌ترین امکانات محروم بودند که با پدیده کرونا مشکلات‌شان مضاعف شده است و نیاز به همراهی و همدلی دارند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که همراهی خیران در این عرصه اتفاق بی‌نظیری را رقم زد،  اما با وجود همه تلاش‌ها باز بخشی از مردم نیازمند خواهند ماند و حضور خیرین در این زمینه بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل از همه کسانی که بضاعت و توانی دارند، تقاضا می‌کنیم ما را در تهیه این بسته‌های معیشتی در ماه رمضان همراهی کنند تا همه از فضایل این ماه در کنار هم استفاده کنیم و بتوانیم تعداد بیشتری از این سبد حمایتی را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.همتی با تأکید بر اینکه در این طرح بیش از ٧٠‌هزار نفر از داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر در کنار ما بودند، تأکید کرد:

«بر حفظ حرمت مردم در زمان کمک و دستگیری از آنها بارها توسط مقام معظم رهبری تأکید شده است و ما هم تلاش می‌کنیم در همین راه قدم بگذاریم و این هدایا با حفظ احساس عزت و به دور از هیاهوی رسانه‌ای به دست مردم برسد. البته در این راه تنها نیستیم و این کار با همراهی و مشارکت سپاه، مجلس و سایر ارگان‌ها انجام می‌شود. همچنین امیدواریم بعد از کرونا نیز مانند ایام کرونا در کنار هم باشیم و به دور از هیاهوها  بتوانیم کشورمان را به سر منزل آرامش  و به همه هموطنان یاری برسانیم.»


خیرین همراه همیشگی جمعیت هلال‌احمر

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر تهران که در مراسم بسته‌بندی و توزیع اقلام کمک معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا حضور داشت، در حاشیه این مراسم گفت: «قرار است این بسته‌های حمایتی بین افرادی که کرونا معیشت آنها را به خطر انداخته است، طی دو روز توزیع شود.

پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر رسیدگی به آسیب‌دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا با کمک مجمع خیران و سایر نهادهای فرهنگی خدمات‌رسانی جلسه‌های متوالی برگزار شد و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی نسبت به شناسایی آسیب‌دیدگان اقدام شد تا کمی راه‌های کمک به افرادی که واقعا نیازمند هستند و جامعه تحت پوشش شناسایی شود.

به همین دلیل اطلاعات‌مان را با سازمان‌هایی که در این عرصه حضور داشتند، به اشتراک گذاشتیم تا همپوشانی همدیگر راداشته باشیم.»شاهین فتحی توضیح داد که «به همت خیرین استان تهران و با همراهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مرحله نخست بیش از ٥‌هزار بسته معیشتی را آماده توزیع داریم و امیدواریم افزایش پیدا کند.»

او با تأکید بر اینکه بیماران خاص و سرطانی نیز جزو افراد آسیب‌پذیر کرونا به حساب می‌آیند و باید بیشتر به آنها توجه کرد، ادامه داد: «۱۰۰‌هزار بسته اقلام بهداشتی برای بیماران خاص در نظر گرفته شده که  در مرحله نخست برای ۱۵‌هزار بیمار خاص و سرطانی استان تهران بسته‌های بهداشتی آماده‌سازی شده است و از روز چهاردهم اردیبهشت‌ماه میان این گروه توزیع می‌شود.

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که جلساتی با انجمن‌های مربوطه برگزار و نحوه توزیع این اقلام مشخص شده است.»فتحی از خدمات مجمع خیران قدردانی کرد  و خبر داد که یکی از خیران بسته‌هایی به ارزش یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان برای خانواده‌هایی که دارای بیش از پنج نفر در شهرستان‌های تهران باشند، درنظر گرفته که قرار است این بسته‌ها به‌زودی بین مردم توزیع شود. امیدواریم با کمک‌های مردمی و خیران استان تهران بتوانیم در ماه مبارک رمضان به خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا بیشتر خدمات‌رسانی کنیم.


فتحی خبر داد: افتتاح ایستگاه جمعیت هلال‌احمر در بزرگراه تهران -شمال
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیشترین برنامه‌های این استان را در چندماه اخیر مربوط به بحث کرونا خواند و  گفت: «بیشتر برنامه‌های ما به بحث پیشگیری از کرونا اختصاص پیدا کرده بود.» بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر بحث تأمین اقلام کمک معیشتی افراد نیازمند  در دستور کار ما قرار گرفت؛ خوشبختانه با کمک خیرین و سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر توانستیم بیش از ٥هزار بسته معیشتی را برای توزیع آماده و در کنار آن ٥٠٠هزار بسته بهداشتی را در بین بیماران خاص و سرطانی قرار دهیم.

  فتحی توضیح داد که توزیع مواد بهداشتی و اقلام کمک معیشتی در همه استان های کشور انجام می‌شود اما  سهم استان تهران ١٠٠هزار بسته بهداشتی بوده که تأمین این اقلام با کمک خیرین صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با کمک این آمار این بسته‌های کمک معیشتی را افزایش دهیم.

او تأکید کرد که این اقلام به خانواده‌های کم‌برخوردار در مناطق  مراکز آسیب‌پذیر شهر تهران و شهرستان‌های کم‌برخوردار مانند رباط‌کریم، شهریار، پیشوا و شهر ری توزیع می‌شود.  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران در خصوص نحوه شناسایی افراد نیازمند گفت:

«در هر شهرستان افراد محلی نیازمندان محله خود را به مراکز جمعیت هلال‌احمر همان شهر معرفی کرده‌اند اما  در کنار آن ما جلساتی را با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که آنها نیز در بحث تأمین اقلام کمک معیشتی دخیل هستند، برگزار کردیم  و در این جلسات قرار شد هر نهاد بحث کمک‌رسانی به یک گروه از افراد نیازمند را برعهده گرفته تا بتوانیم همپوشانی لازم را داشته باشیم تا به همه  افرادی که از کرونا آسیب دیده‌اند، کمک کنیم و آن‌طور نباشد که به یک خانواده چندبار از سوی نهادهای مختلف کمک شود و به یک خانواده کمک نشود و این آسیب جلوگیری می‌کند.»

فتحی برنامه اصلی جمعیت هلال‌احمر استان تهران در هفته هلال‌احمر را پروژه افتتاح ایستگاه هلال‌احمر اتوبان تهران و شمال عنوان کرد و گفت: «این ایستگاه امدادونجات در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha