استاندار تهران با اشاره به استفاده بیش از ۹۵ درصدی مسافران از اقلام حفاظت فیزیکی در مترو گفت: با توجه به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی استمرار لغو طرح ترافیک ضرورت دارد.

طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی در پایتخت اجرا نمی شود

سلامت نیوز: استاندار تهران با اشاره به استفاده بیش از ۹۵ درصدی مسافران از اقلام حفاظت فیزیکی در مترو گفت: با توجه به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی استمرار لغو طرح ترافیک ضرورت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مورد وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان تهران با اشاره به شرایط خاص استان، اظهار کرد: استان تهران به جهت تراکم جمعیت، تنوع فعالیت و حضور تعداد زیاد کارکنان دستگاه های ملی و استانی شرایط خاص خود را دارد.
 

وی ادامه داد: میانگین تراکم جمعیت در کشور ۵۰ نفر در هر کیلومتر مربع می باشد این در حالی است که این تراکم در استان تهران هزار نفر در هر کیلومتر مربع است، از سوی دیگر تنوع فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را نیز در استان تهران شاهد هستیم.‌

 
استاندار تهران عنوان کرد: اشتغال بیش از ۲۹۰ هزار نفر نیروی انسانی در دستگاه های استانی و ۱۷۲ هزار نفردر دستگاه های ستادی و ملی سبب شده تا در کلانشهر تهران و استان تهران وضعیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی از میانگین کشوری پایین تر باشد.

 
استفاده بیش از ۹۵ درصدی مسافران از اقلام حفاظت فیزیکی در مترو


محسنی بندپی در ادامه با اشاره به وضعیت استفاده از ماسک در مترو گفت: قبل از الزام استفاده از ماسک در مترو بیش از ۴۶ درصد مسافران و از دیروز با توجه به الزام ستاد ملی مقابله با کرونا بیش از ۹۵ درصد مسافران از وسایل حفاظت فیزیکی از جمله ماسک و دستکش استفاده می کنند که نشان از همراهی و مشارکت مردم برای مقابله با این بیماری دارد.

 
وی با اشاره به ضرورت استمرار لغو طرح ترافیک تاکید کرد: با توجه به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی استمرار لغو طرح ترافیک ضرورت دارد و در این زمینه باید با احتیاط برخورد کرد.
 

استاندار تهران همچنین در مورد فعالیت مراکز بهداشتی گفت: فعالیت ۶۹ مرکز بهداشت اثربخشی بالایی در غربالگری، شناسایی و کاهش بار بیمارستان ها داشته که نقش موثری در پیشگیری، مراقبت و ارائه پروتکل های بهداشتی دارند.

 جمع آوری معتادین متجاهر ادامه دارد
 

محسنی بندپی سپس در مورد جمع آوری معتادان متجاهر عنوان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر و غربالگری آن‌ها همچنان استمرار دارد تا آسیب پذیری در این بخش به حداقل برسد.

 
توقف برگزاری مراسم مذهبی در مسجد ارگ
 

براساس گزارش سایت استانداری تهران، وی همچنین با اشاره به توقف برگزاری مراسم مذهبی در مسجد ارگ خاطرنشان کرد: از پنجشنبه مراسم مذهبی در مسجد ارگ برگزار نشده که از هیات امنا و مسئولان این مسجد تشکر می شود و امید است به زودی با عبور از مشکلات مراسم معنوی برگزار شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha