سلامت نیوز : برای جلوگیری از شیوع بیماری تب كریمه كنگو و كم شدن موارد این بیماری به جای دام زنده لاشه دام وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود.
دكتر منصور شكیبا رییس دانشگاه علوم پزشكی زاهدان ضمن بیان این مطلب، گفت: دام‌هایی كه وارد این استان می‌شوند به دلیل گزش كنه و عدم رسیدگی كشورهای همسایه ناقل بیماری تب كریمه كنگو هستند كه متأسفانه موارد این بیماری طی چند سال گذشته در استان افزایش داشته است.
وی افزود: با همكاری استانداری در شورای سلامت و امنیت غذایی استان موارد لازم را مطرح كرده و به تبع آن در شوراهای اداری شهرستان‌ها نیز مطرح شد و با كمك سازمان دامپزشكی استان توانسته‌ایم آموزش‌های لازم را به كشتارگاه‌ها بدهیم و مردم را نیز از طریق رسانه‌های محلی آگاه كنیم.
وی درخصوص شایعه مرگ 7 بیماری كه وبا گرفته بودند در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: یك ماه قبل به صورت تك موردی در شهرستان‌های چابهار، نیك‌شهر و سرباز بیماری وبا داشتیم كه اكثر این بیماران یا به پاكستان تردد داشته‌اند یا یك میهمان پاكستانی داشته‌اند.
وی اضافه كرد: تیم‌های دانشگاه علوم پزشكی زاهدان مركب از هیأت رییسه دانشگاه به همراه 80 كارشناس وارد این شهرها شده و فقط 7 مورد ابتلا به وبا مشاهده شده كه همه درمان شدند و هیچ مورد فوتی نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha