دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

اختلال خواب از مشكلات شایع پزشكی و در سلامت جسمی، روانی، احساسی و اجتماعی فرد به‌شدت تاثیر است. این اختلالات شامل بی‌خوابی، آپنه خواب، حمله خواب، اختلال خواب ریتم شبانه‌روزی و سندرم پای بی‌قرار است.

درمان بی‌خوابی با لیزر

سلامت نیوز: اختلال خواب از مشكلات شایع پزشكی و در سلامت جسمی، روانی، احساسی و اجتماعی فرد به‌شدت تاثیر است. این اختلالات شامل بی‌خوابی، آپنه خواب، حمله خواب، اختلال خواب ریتم شبانه‌روزی و سندرم پای بی‌قرار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،براساس مطالعات انجام‌شده تقریبااز هر ده آمریكایی یك نفر از سندرم پای بی‌قرار رنج می‌برد.كمبود خواب موجب كاهش سطح انرژی در بدن، كاهش خلق (افسردگی) و كاهش تمركز بوده و بر سلامت عمومی فرد تاثیرگذار است. لیزرهای درمانی به عنوان یك درمان كمكی در اختلال خواب به‌كار می‌روند و با تاثیرات فتوشیمیایی موجب بالارفتن سلولی و افزایش اكسیژن‌رسانی و افزایش انرژی در بدن می‌شوند.در برخی موارد مشكل خواب، نشانه‌ای از یك بیماری جسمی یا روانی دیگر است.

در این موارد درمان‌های پزشكی و تغییر سبك زندگی برای این بیماران موثر است.لیزرتراپی سرد، بدون ایجاد حرارت به‌عنوان درمان مكمل به‌كار رفته و به دلیل داشتن اثرات ضد‌درد، ضدالتهاب و ترمیم نسج؛ کاربرد وسیعی در پزشکی پیدا کرده‌اند.در مواردی كه درد مزمن موجب اختلال خواب در بیمار می‌شود مانند ارتریت، سندرم خستگی مزمن، فیبرومیالژی، سردرد و کمردرد مزمن، لیزردرمانی در بهبود درد و اختلال خواب این بیماران موثر است و توصیه به ده جلسه لیزرتراپی در این بیماران می‌شود.

اگر اختلالات خواب بدون درمان باقی بماند مشكلات سلامتی بیشتری به‌همراه خواهد داشت و فرد در فعالیت‌های روزانه و شغلی و ارتباطی آسیب خواهد دید.انجمن جهانی سلامت تخمین زده است که حدود ۳۰ درصد جمعیت جهان مشكل بی‌خوابی دارند. از عوارض اختلال خواب می‌توان به افسردگی، اضطراب، اضافه‌وزن، اختلال تمركز و كاهش عملكرد شغلی اشاره كرد.ارتباط نزدیكی بین اختلال خواب با اضطراب وجود دارد.

اضطراب موجب بی‌خوابی و نداشتن خواب كافی موجب بالارفتن اضطراب در فرد می‌شود.در این میان «لیزراكوپانكچر» از روش‌های درمانی لیزری در اختلالات خواب است كه تاریخچه شروع به كار آن به سال 1345 شمسی/ ۱۹۶۶ میلادی برمی‌گردد. لیزراكوپانكچر غیرتهاجمی، بی‌خطر و بدون عارضه است.

بیمارانی كه دچار مشكل بی‌خوابی هستند یا چند بار در طول شب از خواب بیدار می‌شوند و كیفیت خواب ناكافی داشته و در طول روز خواب‌آلودگی دارند با لیزراكوپانكچر مشكلات خوابشان كمتر خواهد شد. لیزر طب سوزنی (لیزراكوپانكچر) با ایجاد تعادل در سیستم اتونوم (عصبی) در رفع اختلالات خواب موثر شناخته‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha