سلامت نیوز : علت اصلی سرطان مثانه هنوز ناشناخته است اما استعمال سیگار ،كار با مواد شیمیایی و عفونت های تك هسته ای مثانه احتمال ابتلا به این بیماری شایع در سنین 60 تا 70 سال را افزایش می دهد.
عباس بصیری جراح كلیه و مجاری ادراری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شایعترین علامت سرطان مثانه مشاهده خون در ادرار بدون درد و سوزش بوده و تكرر ادرار، شب ادراری، تیر كشیدن مجاری ادراری از دیگر نشانه های این بیماری هستند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علمی پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: علت قطعی سرطان مثانه هنوز شناسایی نشده اما استعمال سیگار از مهمترین عواملی است كه در ایجاد و پیشرفت بیماری سرطان مثانه نقش به سزایی دارد.

 وی گفت: كار با مواد شیمیایی و تركیبات اتیلن كه در مواد لاستیك سازی استفاده می شود و همچنین عفونت های تك هسته ای مثانه از دیگر شرایط زمینه ساز ابتلا به سرطان مثانه هستند.

 بصیری افزود: در كشورهای غربی، سرطان پروستات از سرطان مثانه شایعتر است اما در ایران این آمار تقریبا برابر است و سرطان مثانه بیشتر در سنین 60 تا 70 سال دیده می شود.

 این متخصص ادامه داد: تشخیص زودرس سرطان مثانه از اهمیت بالایی برخوردار است و فرآیند درمان را آسان می كند اما در مراحل پیشرفته بیماری كه سرطان به لایه های عمقی و عضله مثانه می رسد باید مثانه را برداشت و از قسمتی از روده برای بیمار مثانه درست كرد.

 بصیری خاطر نشان كرد: در موارد سطحی سرطان مثانه از طریق مجاری ادرار و به وسیله امواج الكتریكی مخاط مبتلا به سرطان، تراشیده می شود و موادی برای پیشگیری و مقاومت در برابر سرطان، به مثانه تزریق می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha