یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 29309

متخصص قلب و عروق به جوانان توصیه كرد، برای كاهش ابتلا به سكته قلبی در سنین بالا، روزانه در سه وعده غذایی، گردو مصرف كنند.

سلامت نیوز : متخصص قلب و عروق به جوانان توصیه كرد، برای كاهش ابتلا به سكته قلبی در سنین بالا، روزانه در سه وعده غذایی، گردو مصرف كنند.
 
علی عبده كلاه چی در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد در سنین بالا نیز می توانند از گردو در سه وعده غذایی برای كاهش خطر سكته قلبی استفاده كنند.
وی ادامه داد: مصرف بادام زمینی، روغن زیتون، كنجد و هسته انگور كه قدرت انعقاد پذیری را كاهش می دهد نیز در كاهش سكته قلبی بسیار مفید است.
عبده كلاه چی با بیان اینكه ایرانیان در مواد غذایی از نمك بسیاری استفاده می كنند، گفت: به افراد توصیه می شود از نمك فقط در حین پخت غذا استفاده كنند و پس از پخت غذا و در زمان میل كردن از نمك استفاده نشود چرا كه استفاده بیش از اندازه از نمك، اثرات سوئی در بدن باقی می گذارد.
این متخصص قلب و عروق تصریح كرد، البته استفاده نكردن از نمك نیز اثرات سوئی در بدن باقی می گذارد و منجر به ضعف و بالا رفتن فشار خون می شود بنابراین افراط و تفریط در استفاده از نمك، اثر دوسویه دارد و باید در استفاده از آن اعتدال را رعایت كرد.
عبده كلاه چی استفاده از غذاهای كنسروی، چیپس و پیتزا را در بروز سكته قلبی موثر دانست و گفت: استفاده زیاد از نمك در مواد غذایی، فشار خون را بالا برده و علاوه بر بروز سكته قلبی، افراد مصرف كننده را دچار پوكی استخوان می كند.
وی، استفاده از میوه و سبزیجات را در سه وعده غذایی برای سلامتی و پیشگیری از بیمارهای قلبی و عروقی موثر دانست و گفت: باید استفاده از سبزیجات را به كودكان آموخت و ذائقه آن ها را به این مواد غذایی مقوی، عادت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha