سلامت نیوز : رییس اداره بیماری های منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: هرچند موردی از بیماری ای كولای در كشور مشاهده نشده اما به مردم توصیه می شود درصورت ابتلا به اسهال به ویژه اسهال خونی، به سرعت به نزدیك ترین مركز درمانی مراجعه كنند.
 
حسین معصومی اصل در گفت و گو با ایرنا افزود: هنگام ابتلا به اسهال خونی باید از خود درمانی به طور جدی پرهیز كرد زیرا مصرف آنتی بیوتیك ها در اینگونه شرایط می تواند موجب تشدید بیماری شود.
وی اظهار داشت: بیماری ای كولای، یك بیماری روده ای خطرناك ناشی از مصرف جوانه غلات و حبوبات است كه برخی مبتلایان به این بیماری براثر كم خونی و نارسایی كلیه، جان خود را از دست می دهند اما خوشبختانه این بیماری هنوز به كشور سرایت نكرده است.
رییس اداره بیماری های منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد، تاكنون موردی از این بیماری در ایران گزارش نشده است و صیفی جات نیز از خارج وارد كشور نمی شود.
معصومی اصل گفت: هرچند این بیماری در اروپا طغیان كرده است اما مردم باید همواره موازین بهداشتی را برای پیشگیری از هرگونه بیماری رعایت كنند.
وی به مردم توصیه كرد، مراحل شستشو و ضدعفونی كردن میوه ها و سبزی ها را به دقت رعایت كنند و پیش از تهیه غذا و پس از رفتن به سرویس های بهداشتی، دست های خود را بشویند.
رییس اداره بیماری های منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی وزارت بهداشت به شهروندان توصیه كرد، برای تهیه غذا از آب آشامیدنی سالم استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha