علی‌محمد زند گفت: از آنجایی که ویروس کرونا در محیط سرد، قوی‌تر می‌شود به مردم پیشنهاد می‌کنیم استفاده از انواع وسایل سرمایشی را عقب بیاندازند.

انتقال کرونا از طریق کولرگازی از اساس غلط است اما...

سلامت نیوز:علی‌محمد زند گفت: از آنجایی که ویروس کرونا در محیط سرد، قوی‌تر می‌شود به مردم پیشنهاد می‌کنیم استفاده از انواع وسایل سرمایشی را عقب بیاندازند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی که خودش را کارشناس ارشد تبدیلات انرژی و تاسیسات معرفی می‌کند، می‌گوید اندازه ویروس کرونا از فیلتر کولر گازی کوچک‌تر است و دما و رطوبت آن برای زندگی ویروس مناسب است به همین دلیل استفاده از این وسیله در شرایط فعلی می‌تواند خطرناک باشد.


کرونا در تابستان شدیدتر می‌شود
علی‌محمد زند، متخصص نانوبیوتکنولوژی، در رابطه با از بین نرفتن ویروس کرونا با گرمی هوا گفت: امیدوار بودیم که ویروس کرونا با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان از بین برود اما متاسفانه این نظریه رد شد.


او افزود: اتفاقا در این روزهای گرم که مردم از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند، برودت هوا باعث می‌شود این ویروس قوی‌تر عمل کند.
زند تصریح کرد: از سوی دیگر سرماخوردگی‌هایی که تابستان شیوع پیدا می‌کند خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.


کولرگازی ویروس کرونا را منتقل نمی‌کند
او با تکذیب انتقال ویروس کرونا از طریق کولرگازی گفت: اخیرا ویدئوهایی در فضای مجازی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق گاز کولرگازی دست به دست می‌شود که از اساس غلط است.
زند ادامه داد: ممکن است ویروس کرونا روی کولرگازی بنشیند که با ضدعفونی کردن به راحتی از بین می‌رود.


مردم استفاده از کولرها را عقب بیاندازند
این متخصص ویروس شناسی تصریح کرد: کولر آبی، گازی و حتی پنکه باعث چرخش هوا در محیط می‌شود به همین دلیل اگر فرد ناقل کرونا در خانه باشد، ویروس از طریق این وسایل سرمایشی در محیط پخش می‌شود.


او افزود: خانواده‌ها حتما دقت کنند اگر فرد بیماری در خانه وجود دارد آن را  در محیط کوچکی قرنطینه کنند تا چرخش هوا از طریق کولر ویروس را منتشر نکند.
این متخصص ویروس شناسی گفت: پیشنهاد من به مردم این است که استفاده از کولر و وسایل سرمایشی را عقب بیندازند تا تب و تاب کرونا در کشور کاهش داده و تحت کنترل قرار گیرد.


زند اظهار کرد: مردم به جای استفاده از انواع کولر می‌توانند فن های ضدحساسیت را از فروشگاه‌ها خریداری کنند تا ضمن خنک شدن هوا، فیلترهای موجود در آن  ویروس‌ها و باکتری‌ها را جذب خود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha