سلامت نیوز :رئیس بهداشت محیط استان اردبیل گفت: از اول تیر ماه طرح تشدید مبارزه با آلودگی‌های بهداشتی و محیط‌ بهداشتی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

محمد دانه‌زدن امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در قالب این طرح علاوه بر اماكن عرضه‌كننده مواد غذایی مراكز بهداشتی نظیر استخرها و مراكز تهیه و عرضه مواد غذایی مورد بازرسی دقیق و روزانه قرار می‌گیرند.
وی گفت: مردم با مشاهده موارد تخلفات بهداشتی می‌توانند با سامانه 09678 مستقیم تماس حاصل كرده و با ارتباط مستقیم با بازرسان اخبار و اطلاعات خود را در اختیار بازرسان و اكیپ‌های نظارتی ما قرار دهند.
رئیس بهداشت محیط استان اردبیل با یادآوری اینكه در این ایام سرویس‌های بهداشتی اعم از داخل شهری و برون‌شهری مورد بازدید مستمر قرار می‌گیرد، خاطرنشان كرد: در قالب این طرح با فروشندگان دوره‌گرد و عرضه‌كنندگان موادغذایی غیربهداشتی برخورد می‌شود.
دانه‌زن در مورد جمع‌آوری مراكز عرضه آلوی رنگی در سرعین نیز بیان داشت: با توجه به اینكه در تهیه این مواد افزودنی‌های غیرمجاز و شیمیایی سرطان‌زا استفاده می‌شود سعی داریم این مكان‌های عرضه و تولیدكننده را تعطیل و پلمپ كنیم.
وی تصریح كرد: برخی از این آلو رنگی‌ها به صورت دستی و با استفاده از رنگ فرش تولید می‌شود كه بسیار خطرناك و برای كودكان نیز دارای آسیب‌های جدی روده و معده است.
رئیس بهداشت محیط استان اردبیل گفت: با تشكیل اكیپ مشترك نظارتی تابستان با همكاری 120 كارشناس در قالب 100 اكیپ بازرس در نقاط مختلف استان اردبیل سعی در برخورد جدی با متخلفان حوزه سلامت را داریم.
دانه‌زن از اجرای طرح ضربتی نمونه‌برداری از مراكز عرضه موادغذایی در اردبیل خبر داد و افزود: در این زمینه با تشدید نظارت‌ها در شهرهای مختلف به ویژه دو شهر سرعین و اردبیل سعی داریم افراد متخلف را به مراجع قضایی ارجاع دهیم.
وی اظهار داشت: با همكاری اداره كل بازرگانی با واحدهای صنفی كه دارای پروانه كسب نیستند، برخورد قاطع می‌كنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بهداشت محیط استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از تشكیل اكیپ بازرسی نظارت بر تولید دوغ در استان اردبیل خبر داد و بیان داشت: هشت بازدیدی كه از كارخانه‌های تولید دوغ داشتیم 12 مورد نمونه‌برداری انجام شده كه 10 مورد آنها تائید و دو مورد نیز از نظر میزان ماده خشك دارای عیب بودند كه موارد به صاحبان آنها تذكر داده شده است.
دانه‌زن هرگونه عرضه مواد لبنی خارج از یخچال و سیستم سرمایشی را غیرمجاز اعلام كرد و گفت: ما با نمونه‌برداری و آزمایش موادغذایی چون شیر، دوغ، پنیر، كنسرو، چیپس، رب گوجه‌فرنگی، نوشیدنی‌های طعم‌دار، سوسیس، كالباس و همبرگر و... موارد تخلف را به صاحبان واحدها اعلام كردیم كه در دو نمونه تولید همبرگر با 20 درصد گوشت و رب گوجه‌فرنگی معایب و مشكلات به صاحبان آنها اعلام شد.
وی در پایان خاطرنشان كرد: از نمونه‌برداری‌های انجام شده 72 مورد آلودگی میكروبی و 350 مورد آلودگی شیمیایی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha