سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 293111

یك متخصص تغذیه گفت: افرادی كه بدنشان تحمل دریافت قند بالا را ندارد یا به عبارتی ذخایر انرژی در بدنشان بسیار كم و وزن پایینی دارند، ممكن است با روزه‌داری قندشان افت كند و دچار سردرد شوند.

افت قند خون در روزه‌داران با سردرد همراه است

سلامت نیوز:یك متخصص تغذیه گفت: افرادی كه بدنشان تحمل دریافت قند بالا را ندارد یا به عبارتی ذخایر انرژی در بدنشان بسیار كم و وزن پایینی دارند، ممكن است با روزه‌داری قندشان افت كند و دچار سردرد شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این افراد به‌طور كلی و به‌خصوص در ایام شیوع كرونا باید بسیار مراقب باشند كه برنامه غذایی‌شان دچار آسیب جدی نشود. دكتر كوروش جعفریان اظهار كرد: سردردهایی كه گاهی روزه‌داران دچار آن می‌شوند می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

یكی از شایع‌ترین علت‌ها «كافئین» است. بسیاری از افراد در طول روز چای و قهوه بسیار مصرف می‌كنند و چون در ماه رمضان از مصرف كافئین محروم هستند در نتیجه دچار سردرد می‌شوند. عمدتا این افراد در چهار تا پنج روز اول ماه رمضان سردرد دارند و بعد از مدتی سردرد از بین می‌رود زیرا بدنشان به سطح پایین كافئین عادت می‌كند. گروه دیگری كه به سردرد دچار می‌شوند، مبتلایان به میگرن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha