قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دسترسی آسان و ارزان به مواد مخدر به‌خصوص شیشه و كراك واقعیت تلخ جامعه ماست. خرده‌فروشان مواد نیز بعد از دستگیری دوباره آزاد می‌شوند و به‌تخلف و فروش مواد بازمی‌گردند.

سلامت نیوز : قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دسترسی آسان و ارزان به مواد مخدر به‌خصوص شیشه و كراك واقعیت تلخ جامعه ماست. خرده‌فروشان مواد نیز بعد از دستگیری دوباره آزاد می‌شوند و به‌تخلف و فروش مواد بازمی‌گردند.

طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متأسفانه هم‌اكنون شیشه و كراك آن قدر ارزان شده است كه به وفور به دست مردم می‌رسد و در كل مواد مخدر صنعتی به علت تولید در داخل ارزان شده‌ است.

وی با بیان اینكه اشكالی در قانون وجود داشت كه باعث می‌شد این موضوع بروز و ظهور جدی پیدا كند افزود: در حال حاضر مسئله دسترسی آسان به مواد مخدر در استان‌های كشور یك واقعیت تلخ است.

طاهری یادآور شد: توزیع كنندگان خرد مواد مخدر امروز مسئله اصلی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و رایزنی‌های متعددی با دستگاه قضایی صورت گرفته تا بسترهای لازم شكل بگیرد كه اگر قرار شد همه توزیع كنندگان خرد جمع‌آوری شوند، ساز و كارهایی فراهم شود كه بشود آنها را در محل‌هایی نگهداری كرد.

وی با بیان اینكه به دنبال ظرفیت‌سازی در زندان‌ها هستیم گفت: علاوه بر اینكه در تهران چند 10 هزار نفر توزیع كننده خرد مواد مخدر دستگیر شده‌اند ولی فرآیند و ظرفیت نگهداری آنها به گونه‌ای است كه متأسفانه دوباره به حلقه توزیع باز می‌گردند.

طاهری یادآور شد: دسترسی آسان به مواد مخدر باید حل شود و باید هزینه‌های توزیع كنندگان خرد را بالا ببریم زیرا این مطالبه مردم و مسئولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha