استاندار مازندران نسبت به رفع خودسرانه محدودیت‌های کرونایی در استان هشدار داد و گفت : هیچ دستگاهی اجازه تصمیمگیری در باره رفع محدودیت‌های کرونایی را ندارد.

هیچ دستگاهی اجازه رفع محدودیت‌های کرونایی را ندارد

سلامت نیوز: استاندار مازندران نسبت به رفع خودسرانه محدودیت‌های کرونایی در استان هشدار داد و گفت : هیچ دستگاهی اجازه تصمیمگیری در باره رفع محدودیت‌های کرونایی را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، احمد حسین‌زادگان سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود : تمامی تصمیمات در باره محدودیت یا کاهش سطح هشدار شیوع ویروس کرونا در ستاد استانی و ملی اتخاذ می شود.

وی با تاکید بر این که در مازندران هیچ شهرستانی به لحاظ شیوع کرونا وضعیت سفید ندارد ، تاکید کرد : تصمیم‌گیری درباره کاهش محدودیت‌ها و یا از سرگیری مناسبت‌ها از حوزه اختیارات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی خارج است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد : سلامت و امنیت مردم در اولویت تمامی امور قرار دارد و با توجه به این که خطر شیوع ویروس کرونا همچنان در مازندران جدی است ، باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت حداکثری اجرا شود و وظیفه دستگاه ها هم پیروی از این پروتکل ها است.

حسین زادگان از مردم و همه گروههای اقتصادی و اجتماعی خواست تا هشدارهای کرونایی را جدی بگیرند و نسبت به جدی تر شدن شیوع آن هوشیار باشند.

استاندار مازندران تلاش مردم ، کادر درمانی ، دستگاه های دولتی ، خیرین و گروه های جهادی مازندران را برای مدیریت ویروس کرونا و کمک و حمایت از اقشار آسیب پذیر در کشور الگو دانست و گفت: حتی با یک غفلت هر چند کوچک ممکن است همه زحمات شبانه روزی استان به خطر بیفتد.

ایرنا در پی رواج زمزمه های رسانه ای برخی مدیران استانی در باره تصمیم گیری برای رفع محدودیت های اجتماع عمومی در شهرهایی که وضعیت کرونایی آنها از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور سفید اعلام شده بود ، با استاندار مصاحبه کرد.

ستاد ملی مقابله با کرونا روز دوشنبه این هفته وضعیت کرونایی بیش از ۱۳۰ شهر کشور را سفید اعلام کرد که در میان آنها نام چهار شهرستان مازندران شامل سوادکوه شمالی ، رامسر ، کلاردشت و محمودآباد وجود داشت.

در پی انتشار این فهرست ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که هیچ یک از شهرستان‌های این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار ندارند. فرمانداران محمودآباد و رامسر هم به صورت جداگانه از تداوم شیوع کرونا در این مناطق خبر داده و تاکید کردند که وضعیت در این شهرستان ها سفید نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم پیش از این در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفته بود علاوه بر این که وضعیت کرونایی هیچ یک از مناطق مازندران سفید نیست ، بلکه به خاطر نزدیکی شهرستان های استان با یکدیگر حتی اگر وضعیت در مناطقی سفید ارزیابی شود ، نمی تواند پایدار باشد و احتمال بازگشت خطر بسیار بالاست.

فاصله مناطق شهری مازندران از یکدیگر بین ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است و به خاطر قرار گیری روستاها در حدفاصل شهرها ، مناطق جمعیتی استان کاملا پیوسته محسوب می شود.

ویروس کرونا از سی ام بهمن در مازندران شیوع یافت و پس از حدود یک ماه به نقطه پیک رسید. سوم فروردین ماه هم روزی بود که شیوع کرونا در استان کاهشی شد. اگر چه در مقاطعی از ماه اردیبهشت کادر درمانی شاهد افزایشی شدن آمار بیماران جدید برای بستری در بیمارستان ها بودند ، ولی پس از آن بار دیگر بیماری به کانال کاهشی برگشت که همچنان ادامه دارد.

 بر اساس آمار دانشگاه های  علوم پزشکی مازندران  و بابل در ۲۴ گذشته ۶۱  بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی و در همین مدت ۶۳ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخض شدند.

طبق این گزارش ، هم اکنون ۴۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha