فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: گروه‌های پرخطر از حضور در سطح شهر اجتناب کنند؛ چرا که تغییری در شرایط بوجود نیامده و شهر تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید ۱۹ آلوده است.

تغییری در شرایط کرونایی تهران بوجود نیامده/مردم حضور در سطح شهر را به حداقل برسانند

سلامت نیوز:فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: گروه‌های پرخطر از حضور در سطح شهر اجتناب کنند؛ چرا که تغییری در شرایط بوجود نیامده و شهر تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید ۱۹ آلوده است.

به گزارش سلامت نیوز از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: گروه‌های پرخطر از حضور در سطح شهر اجتناب کنند؛ چرا که تغییری در شرایط بوجود نیامده و شهر تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید ۱۹ آلوده است.

 علیرضا زالی افزود: در مناطقی که ترددها و تراکم جمعیت بیشتر است، افراد مستعد که در گروه‌های پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید بیشتر از سایرین توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: برای کاهش اپیدمی کرونا ضرورت دارد، تمامی افراد در ساعت های شلوغ و پرتردد امکان حضور خود را در سطح شهر به حداقل برسانند و اگر چنانچه ناچار به حضور در اماکن عمومی شدند، از تجهیزات حفاظتی به خصوص ماسک استفاده کنند. همچنین به محض ورود به منزل شست و شوی دست ها هرگز فراموش نشود.

زالی تاکید کرد: شست و شوی ساده دست ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون می تواند نقش بسیار بسزایی در مبتلا نشدن به کرونا داشته باشد.

 

ثبات نسبی ابتلا به کرونا در تهران در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا  از ثبات نسبی بیماری کرونا درتهران خبر داد و گفت: در مورد مبتلایان و بیماران ترخیص شده کرونایی تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم، بنابراین با ثبات نسبتی شرایط، در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: در  ۲۴ ساعته گذشته تعداد بیمارانی که به عنوان مورد جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های شهر تهران بستری شدند، به رقمی بالغ بر ۲۱۲ نفر رسید.

زالی با بیان این که آمار مبتلایان به کرونا، تفاوت قابل توجهی با روزهای گذشته نداشته، افزود: ۶۲ نفر نیز در بخش های ویژه بیمارستان های تهران با علائم بسیار حاد تنفسی و بالینی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران خاطرنشان کرد: مجموع افرادی که در تخت های عادی و ویژه بیمارستان های پایتخت بستری شده اند، با کاهش ۲,۲ درصدی مبتلایان به کووید ۱۹ نسبت به روز گذشته تحت درمان هستند.

زالی گفت: در زمینه بیماران ترخیص شده کرونایی نیز تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم؛ بنابراین با ثبات نسبتی شرایط، در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران روبرو هستیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از افزایش تعداد مراجعان مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی شهر تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع خبر خوشی است، چرا که به هر میزان مراجعان به حوزه های بهداشتی افزایش پیدا کند به طور طبیعی از میزان بار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستانها کاسته خواهد شد.

زالی با اشاره به استمرا و ثبات شهر تهران به لحاظ بار مراجعان و مبتلایان به کرونا تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف و به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha