روانشناسان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه درمان بی‌خوابی می‌تواند موجب كاهش افكار خودكشی شود.

سلامت نیوز : روانشناسان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه درمان بی‌خوابی می‌تواند موجب كاهش افكار خودكشی شود.

به گزارش ایسنا، این روانشناسان تاكید كردند اگر افرادی كه با مشكل بی‌خوابی و اختلال خواب مواجه هستند با روش درمانی رفتار شناختی تحت معالجه قرار بگیرند افكار خودكشی در آنها به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش پیدا می‌كند.

دكتر ربكا برنرت از كارشناسان روانشناسی در دانشگاه استانفورد كالیفرنیا در بیانیه‌ای اظهار داشت: این اولین مطالعه‌ای است كه نشان می‌دهد رسیدگی كردن به مشكل بی‌خوابی می‌تواند تاثیر درمانی و شفابخش در پیشگیری از افكار خودكشی داشته باشد.

این یافته در واقع پیشنهاد می‌كند كه تمركز درمانی روی اختلالات خواب می‌تواند كاربردهای مهمی در جلوگیری از میل به خودكشی در افراد بویژه در كسانی كه مستعد اینگونه رفتارهای بیمارگونه هستند، داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، شواهد و مدارك پزشكی روزافزون نشان می‌دهد كه بیان مشكل بی‌خوابی از سوی بیماران می‌تواند بعنوان یكی از فاكتورهای خطرزا در اقدام به خودكشی در نظر گرفته شود. بنابراین از این به بعد می‌توان مشكلات خواب را در فهرست علائم هشدار دهنده خودكشی قرار داد.

در این مطالعه 303 شركت كننده در گروههای سنی 18 تا 88 ساله حضور داشتند. نتایج این بررسی در بیست و پنجمین نشست سالانه انجمن‌های تخصصی خواب در آمریكا ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha