سلامت نیوز : یك مطالعه جدید حاكیست در مردانی كه در دوران نوجوانی خود دچار چاقی یا اضافه وزن بوده‌اند احتمال اینكه در سنین بالاتر بر اثر ابتلا به سرطان بمیرند، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، این مردان اغلب با خطر ابتلا به سرطان‌هایی مثل سرطان ریه، پوست، كلیه و پروستات مواجه هستند و حتی در صورتی كه در دوران میانسالی وزن خود را كاهش دهند باز هم ظاهرا از احتمال خطر بروز سرطان در آنها كاسته نمی‌شود.

در این مطالعه معلوم شد مردانی كه در زمان نوجوانی چاق و یا دچار اضافه وزن بوده‌اند در سنین بالاتر 35 درصد بیشتر از سایر همسالان خود در معرض خطر ابتلا به سرطان یا مرگ ومیر ناشی از این بیماری هستند. این مطالعه فقط روی شركت كنندگان مرد متمركز شده اما پیش‌بینی می‌شود كه همین ارتباط در زنان نیز وجود داشته باشد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، كارشناسان انگلیسی در این مطالعه روی حدود 20 هزار مرد آزمایش و بررسی كردند. این بررسی‌ها با همكاری متخصصان شورای مطالعات پزشكی انگلیس، دانشگاه كالج لندن و دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون صورت گرفته است. در این مطالعه در واقع اطلاعات پزشكی ثبت شده مربوط به 19 هزار و 593 دانسجوی فارغ التحصیل پسر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این دانشجویان در مطالعات هاروارد بین سالهای 1916 تا 1950 میلادی شركت كرده بودند.

دكتر لنیسای گری، از متخصصان اصلی این مطالعه خاطرنشان كرد: افزایش شاخص توده بدنی (BMI) در این دانشجویان عامل تعیین كننده‌ای در افزایش خطر ابتلا به سرطان اما در سنین میانسالی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha