سلامت نیوز : كارشناسان تغذیه در انگلیس هشدار دادند مقدار نمك موجود در اكثر سوسیس‌ها بیشتر از نمكی است كه در یك پاكت چیپس وجود دارد.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان تغذیه در گروه سلامتی CASH در انگلیس، طی آزمایشات جدیدی به مطالعه دقیق روی محتوای نمك موجود در گوشت تازه، گوشت منجمد و سوسیس‌ها پرداختند. آنها متوجه شدند از بین 246 محصول مختلف سوسیس كه در این كشور توزیع می‌شوند فقط هدف نمونه وجود دارد كه مقدار نمك موجود در آن كمتر از نمك یك پاكت چیپس است.

این متخصصان می‌گویند مقدار مصرف روزانه نمك در بین بزرگسالان این كشور بیش از 6 گرم نیست اما میانگین مصرف آن در انگلیس 6/8 گرم و برای مردان از این میزان هم بیشتر است. در واقع وقتی فردی در آغاز روز فقط دو عدد سوسیس بعنوان وعده غذایی صبحانه مصرف می‌كند، حدود نیمی از حداكثر مقدار مجاز مصرف روزانه نمك را استفاده كرده است.

در این گزارش نام تجاری برخی از سوسیس‌هایی كه بدترین وضعیت را از این نظر دارند ارائه شده است. این كارشناسان تاكید كردند كه گرانتر بودن كالا دلیل بر سالم‌تر بودن آن نیست، چون در برخی موارد حتی محصولات گرانتر، محتوای نمك بیشتری دارند.

پروفسور گراهام مك گریگور، كارشناس انستیتو طب پیشگیری و ولف‌سان و رییس گروه سلامت CASH در این باره تصریح كرد: نمك فشار خون را بالا می‌برد و منجر به سكته مغزی، حمله قلبی، پوكی استخوان و بیماریهای كلیوی می‌شود به همین خاطر هر فردی مجاز نیست كه بیش از 6 گرم نمك در روز مصرف كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha