سلامت نیوز : در حالی كه بحران شیوع عفونت «E.coli» در اروپا به تدریج آرام می‌گیرد اما برخی از كارشناسان نسبت به پیامدها و خطرات بلندمدت ابتلا به این عفونت در قربانیان هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان ادعا كرده‌اند كسانی كه به این عفونت مبتلا شده‌اند در معرض خطر مشكلات بلندمدت كلیوی قرار دارند. از بین 3200 بیمار مبتلا به E.coli عده بسیاری بهبود پیدا كرده و به خانه بازگشتند و تنها تعداد كمی از موارد جدید ابتلا به این عفونت در هفته اخیر گزارش شده است. اما علاوه بر اینكه 38 نفر در این مدت بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند به نظر می‌رسد تعداد غیرمنتظره‌ای از بیماران نیز به نوعی بیماری نادر كلیوی تحت عنوان سندرم «همولیتیك اورمیك» یا HUS مبتلا شده‌اند.

در كشور آلمان معمولا هر سال بین 40 تا 50 مورد ابتلا به این عفونت مشاهده می‌شود اما در این شیوع اخیر 784 نفر به سندرم كلیوی فوق دچار شدند. این سندرم اغلب حدود 10 درصد از بیماران مبتلا به E.coli را گرفتار می‌كند و جان 5 درصد از مبتلایان را نیز می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زنجیره E.coli كه امسال در آلمان شایع شد عمدتا افراد بالغ و سالم را مبتلا كرد كه بیشتر بین 20 تا 50 سال را داشتند.

دكترفردریك هاگن مولر، رییس پزشكی بیمارستان اسكلپیوس در هامبورگ تاكید كرد: بیشتر بیماران پس ازمدتی به خوبی درمان شدند و به خانه بازگشتند اما در حال حاضر هیچ كس نمی‌داند كه چند درصد از آنها ممكن است در آینده تحت تاثیر عوارض طولانی مدت این عفونت قرار بگیرند و دوباره براثر ابتلا به مشكلات كلیوی به بیمارستان مراجعه كنند.

متخصصان معتقدند هنوز اطلاعات كافی در این باره وجود ندارد و باید مطالعات بیشتری روی این عفونت صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha