مجمع انجمن‌های علوم آزمایشگاهی کشور، نسبت به تعرفه‌های پزشکی ابلاغی از سوی هیات وزیران، موضع گرفت.

نادیده گرفتن واقعیت‌های اقتصادی آزمایشگاه ها در تعرفه‌ها

سلامت نیوز: مجمع انجمن‌های علوم آزمایشگاهی کشور، نسبت به تعرفه‌های پزشکی ابلاغی از سوی هیات وزیران، موضع گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به دنبال اعلام تعرفه‌های جدید خدمات سلامت و عدم اعمال نظرات کارشناسی مجمع انجمن‌های علوم آزمایشگاهی و سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه خدمات آزمایشگاهی، متأسفانه بار دیگر شاهد نادیده گرفتن واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی در تعیین قیمت خدمات آزمایشگاهی هستیم.

معتقدیم عدم تجدید نظر جدی در تعرفه‌های ابلاغی، نه تنها موجب تخریب زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آزمایشگاهی کشور خواهد شد و قسمت اعظم بخش خصوصی را از چرخه خدمت رسانی حذف و محروم خواهد نمود بلکه در کیفیت و دسترسی به خدمات آزمایشگاهی برای مردم نیز آسیب جدی وارد خواهد نمود و بدیهی است که ترمیم چنین آسیبی نیازمند گذر زمان بوده و تحمیل هزینه بسیار زیاد بر نظام سلامت و اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.



در پایان مجمع انجمن علوم آزمایشگاهی به نمایندگی از قاطبه جامعه آزمایشگاهیان کشور ضمن اعتراض شدید به تعرفه‌های ابلاغی اخیر حمایت کامل خود را از متن بیانیه رئیس کل سازمان نظام پزشکی اعلام داشته و آمادگی خود را برای اجرای تصمیمات کارشناسی آن سازمان اعلام می‌نماید. همچنین از آنجایی که اعلام برآورد هزینه واقعی آزمایشات خواسته تمامی همکاران بوده و طی طوماری این درخواست را اعلام نموده‌اند نظر کارشناسی انجمن‌ها در خصوص هزینه تمام شده آزمایشات برآورد گردیده که متعاقباً به اطلاع ذی نفعان و سیاستگذاران خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha