جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 293244

یک متخصص اطفال گفت، تاکنون هیچ‌گونه موردی مبنی بر وجود ویروس کرونا در شیر مادر گزارش نشده اما باید مادران اصول بهداشتی را هنگام شیر دادن به نوزاد خود رعایت کنند.

چند توصیه برای مادران شیرده در روزهای کرونایی

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال گفت، تاکنون هیچ‌گونه موردی مبنی بر وجود ویروس کرونا در شیر مادر گزارش نشده اما باید مادران اصول بهداشتی را هنگام شیر دادن به نوزاد خود رعایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز، ماندانا کبریایی در گفت وگو با ایرنا افزود: مادران باید در صورت امکان هنگام شیردهی از ماسک استفاده کرده و پیش از شیردهی و پس از آن، دستان خود را شسته و به طور مرتب، سطوحی را که کودک لمس کرده، ضدعفونی کنند.

وی با بیان اینکه شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای نوزادان است، ادامه داد: تغذیه انحصاری با شیر مادر برای شیرخواران زیر ۶ ماه در رشد و تکامل و بهبود سیستم ایمنی شیرخوار موثر است و از شیرخوار در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند،  بنابراین قطع آن در ایام شیوع کرونا توصیه نمی‌شود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در صورتی که مادر مبتلا به کرونا به دلیل عوارض موجود نمی‌تواند بطور مستقیم به نوزاد خود شیر بدهد، یا تمایل به شیردهی نوزاد خود ندارد، می‌تواند با رعایت بهداشت تنفسی، از پمپ تخلیه شیر استفاده کند.

کبریایی گفت: مادر باید پس از هر بار استفاده، پمپ را کاملاً تمیز کند و لازم است تمام قسمت‌های پمپ که با شیر مادر در تماس بوده، کاملاً شسته و ضدعفونی شود.

این متخصص اطفال افزود: کرونا بیماری است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا دستگاه تنفس فوقانی می‌شود و  این روزها برخی مادران شیرده از لحاظ روانی تحت فشار هستند و با دیدن کوچک‌ترین علائمی گمان می‌کنند که به این بیماری مبتلا شده‌اند و آنها بدون نگرانی با رعایت موارد یاد شده می‌توانند به کودک خود شیر دهند.

بر اساس تحقیقات سازمان جهانی بهداشت تاکنون مدرکی که نشان دهنده انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق شیر مادر باشد وجود ندارد.  ضمنا انواعی از مواد ایمنی بخش (انتی بادی) علیه کووید ۱۹ در نمونه های شیر مادران یافت شده که خبر خوبی است و این یعنی مادران مواد ایمنی بخش علیه ویروس کرونا می‌سازند و از طریق شیر به شیرخواران خود منتقل می‌کنند و ایمنی او را در برابر ویروس بالا  می‌برند، بدون اینکه ویروس از راه شیر به شیرخوار انتقال یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha