جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 293246

رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که زلزله امشب تهران مصدوم ناشی از زلزله نداشته و برخی افراد به علت فرار از منزل دچار مصدومیت شده‌اند.

کولیوند: مصدوم ناشی از زلزله نداشتیم

سلامت نیوز:  رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که زلزله امشب تهران مصدوم ناشی از زلزله نداشته و برخی افراد به علت فرار از منزل دچار مصدومیت شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند بامداد جمعه درباره زلزله امشب تهران بیان کرد: با توجه به این‌که تیم عملیات ویژه اورژانس در کانون زلزله و روستاها و مناطق اطراف حضور دارند، مصدوم ناشی از زلزله نداشتیم، اما برخی افراد در حال فرار از منزل بودند که دچار مصدومیت شده و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها در تهران و آمل و دماوند و فیروزکوه در آماده باش هستند و متخصصان نیز حضور دارند.

کولیوند گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که خون‌سردی و آرامش خود را حفظ کنند و در محل زندگی خود و در مکان‌های امن حضور داشته باشند. وقتی با دلهره از منزل خارج می‌شوند، دچار مصدومیت‌هایی می‌شوند که علت آن زلزله و ریزش آوار نیست.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در حساب توییتر خود نوشت: با مسئولان اورژانس کشور و هلال احمر و مدیران ذیربط در بخش‌های درمانی تماس داشتم، خوشبختانه تمام مراکز با صد در صد ظرفیت در آماده‌باش کامل قرار دارند و مثل همیشه در کنار مردم، آماده خدمت رسانی هستند. برای همه هموطنان عزیزم آرزوی سلامتی دارم.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: یک مرد 60 ساله در گیلاوند هنگام فرار از منزل دچار ضربه شده و جان خود را از دست داده و یازده نفر دیگر نیز به علت اضطراب و دلهره هنگام خروج از منزل دچار مصدومیت شده و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. تاکنون مصدومی ناشی از آوار نداشتیم و این مصدومان هم هنگام خروج از منزل دچار مصدومیت شده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha